Jungner vs Pentikäinen

Jungner jatkaa siitä mihin Herlin jäi!

Uuden Suomen Herlinin jutun kommentti:

YLEn ja Uuden Suomen yhteistyö on hieno asia

7.12.2009 13:33 Mikael Jungner

Miksi YLE ja Uusi Suomi tekevät yhteistyötä? YLE saa radiokanavalleen Uuden Suomen mielenkiintoisia kolumneja. Uusi Suomi saa kolumnejaan laajempaan jakeluun puhuttuna, radiomuodossa. Selkeä win-win molemmille ja samalla piristysruiske suomalaiselle keskustelulle. Sitä suurempi oli ihmetys, kun Sanomien johto vaati jotain tahoa ”puuttumaan” asiaan.Niklas kuvasi hyvin asian periaatteellisia taustoja. Ensimmäinen mieleeni tullut kommentti on näsäviisas. YLE nimittäin tekee yhteistyötä myös Sanomien Startelin kanssa. Sponsoroiko Sanomat YLEä? Markkinoiko YLE Sanomia? Pitäisikö tähänkin puuttua?
Näytä koko kirjoitus (2121 merkkiä)

Toinen näkökulma on surullisempi. Miten on mahdollista, että mediamaailman kehityksen suurta kuvaa ei vieläkään nähdä saati ymmärretä? Jos haluamme kansakuntana pärjätä nettikehityksen, sosiaalisen median nousun ja kasvavan globaalin kilpailun kanssa, meidän on kyettävä tekemään laajaa yhteistyötä eri mediayhtiöiden välillä. Mitä laajemmin ja ennakkoluulottomammin saamme jaettua, lisättyä ja kehitettyä suomalaista sisältöä, sitä kilpailukykyisempi suomalainen media-ala on. Ajatus suurista mediajäteistä omissa bunkkereissaan oli vanhentunut jo 90-luvulla.

YLEn strategia on selvä. Me ostamme jo nykyisin 20 prosenttia kotimaisista televisio-ohjelmista riippumattomilta, ulkopuolisilta tuotantoyhtiöiltä. Tämä lisää yrittäjyyttä, osaamista ja monipuolisuutta. Nyt pyrimme nostamaan hankintamme 20 prosenttiin myös suomenruotsalaisesta sisällöstä, radio-ohjelmista ja nettisisällöistä. Tämä on paitsi järkevä, myös isänmaallinen ratkaisu.

Miksi sitten Uusi Suomi? Uusi Suomi on edelläkävijä kiinnostavien nettisisältöjen luomisessa. YLE haluaa radioonsa mielenkiintoisimmat sisällöt. Tällä hetkellä ne löytyvät juuri Uudesta Suomesta. Kuka tietää, ehkä ne tulevaisuudessa löytyvät vaikkapa Sanomilta. Olennaista on avoin ja mutkaton yhteistyö julkisen palvelun YLEn ja kaupallisen median kanssa. Tästä hyötyvät eniten asiakkaat.

Löytyy tästä näytelmästä hyväkin puoli. Kaimani puheenvuoro nosti YLEn ja Uuden Suomen yhteistyön yleiseksi puheenaiheeksi. Vilpitön kiitos Sanomille markkinointituesta!

Mikael Jungner

 

Herlinin juttu:
http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/niklasherlin/kuka-puuttuisi-asiaan#comment-312352

 

Tämänkin julkaisi

http://www.viikkosanomat.fi – blogi

 

Viikkosanomien sivut:

http://www.viikkosanomat.fi/viikkosanomat.html

 

 

 

 

Comments are closed.