Posts Tagged ‘erottaminen’

2017. Taas sotkua kunnallisvaaleissa. Äänestäjien ei annettu äänestää. Kukaan ei eroa, ketään ei eroteta.

sunnuntai, huhtikuu 9th, 2017

Tänään sunnuntaina 09.04.2017 klo 17 Ylen radiouutisissa kerrottiin, kuinka äänestämään tulleita kansalaisia ei päästetty äänestämään! Vika oli tällä kertaa sähköisessä vaaliluettelossa useilla paikkakunnilla. Kone väitti, että henkilö on jo käyttänyt äänioikeutensa näissä vaaleissa ja sitten estettiin kansalaista äänestämästä.

Oikeusministeriö vastaa äänestyksen sujuvuudesta ja tietenkin myös oikeellisuudesta ja vaalisalaisuuden säilymisestä.

Vastuullinen virkamies on ns. vaalijohtaja Arto Jääskeläinen ja vastuullinen ministeri on työ- ja elinkeino- ja oikeusministeri Jari Lindström. Se, että Lindströmiltä puuttu ministerin tehtäviin riittävä ammattitaito ei ole mikään puolustus. Hän on vastuussa ja hänen olisi erottava tehtävästään.

Uskomattomalta sensijaan tuntuu, että jo kerran totaalisen fiaskovaalit hoitanut vaalijohtaja Jääskeläinen on saanut jatkaa tehtävissään. Hänhän oli niiden kuntavaalien aikaan vaalijohtaja, ja intoili silloin niinkuin taas nykyään, sähköisen äänestyksen ihanuudesta, Matti Vanhanen oli pääministeri ja Tuija Brax oikeusministeri, kun kolmessa kunnassa jouduttiin käymään kunnallisvaalit uudestaan, koska ääniä katosi, ts. järjestelmä oli sellainen, ettei äänestäjä painanut nappeja tarpeeksi usein!

Ne vaalit olivat muutenkin katastrofaaliset, mutta asia jätettiin tutkimatta, oikeuskansleri lepsuili tarkoituksenmukaisesti.

Tuija Brax pääsi kuin koira veräjästä, eikä joutunut valtakunnanoikeuteen. Järjestelmässä oli käsittämätön mahdollisuus rikkoa kaikkein pyhintä: vaalisalaisuutta. Siellä oli mahdollisuus murtaa vaalisalaisuus ns. äänestyslukko aukaisemalla. Tosin tähän murtamiseen ei olisi riittänyt yksi henkilö, vaadittiin useampi, mutta siitä huolimatta. Taisipa olla niinkin, että murtoavain oli myös yksityisen yhtiön Tieto Oy:n edustajalla.

Tietoturvan asiantuntijaelin Suomessa Effi (?) teki valtuksen ensiksikin itse vaalista ja puuttuvista äänistä, joka johtikin sitten uusintavaaleihin. Effi teki myös valituksen tästä perustavaa laatua olevasta vaalisalaisuuden rikkomisesta, mutta hallinto-oikeudet jättivät tämän osan tutkimatta, koska se ei kuulunut niiden toimivaltaan. Oikeuskanslerikin oli hiljaa ja niin ministeri Brax ei joutunut valtakunnanoikeuteen. Nämä asiat on kerrottu myös Nettisanomat.com-sivustossa ja löytynevät googlaten.

Tähän päivään. Siinä 17 uutisissa haastateltiin jotakin ministeriön virkailijaa, ei siis vaalijohtaja Jääskeläistä, ja hän kertoi, että virhe on tapahtunut ehkä 15 äänestyspaikalla ja se johtuu siitä. että jonkinlaiset harjoitusäänestykset ovat jääneet tietokantaan.

En halua syyllistää yksittäisiä vaalivirkailijita, vaan oikeusministerön vaaliohjeita. Eikö ne voisi olla hyvin selkeät: Jos sähköisessä järjestelmässä on jotakin häikkää, niin on heti otettava käyttöön paperiset vaalilistat, joissa yksikäsitteisesti selviää, kuka on ennakkoäänestänyt tai jo vaalipäivänä käyttänyt äänioikeutensa.

Putooko Jääskeläisen pää edes tällä kertaa ja jatkaako Lindström ministerinä?

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Sunnuntai 2017-04-09 18:43.

Aikalaistodistus: ”Arja Alho onnistui pelastamaan vain puoluetoverinsa Ulf Sundqvistin pankkikriisivelkaloukusta ja sai sen kunniaksi potkut.” Erkki Virtanen Ylessä 24.01.2017.

tiistai, tammikuu 24th, 2017

Aikalaistodistus: ”Arja Alho onnistui pelastamaan vain puoluetoverinsa Ulf Sundqvistin pankkikriisivelkaloukusta ja sai sen kunniaksi potkut. Erkki Virtanen Ylessä 24.01.2017.

Eläkkeellä oleva kansliapäällikkö Erkki Virtanen ruotii radiokolumnissaan nykyistä perustulokokeilua ja kertoo myös tästä kannustamattomuusloukusta Paavo Lipposen hallituksen ajoilta. Sinne hän sai ujutettua julkisuudessa vähemmän kuullun ajatuksen Ulf Sundqvistin pelastamisesta. Katkelma kolumnista:

”Laki näet sanoo, että jokaisella suomalaisella on oikeus kuluttaa rahaa peruselämiseensä (ruoka, vaatteet) vajaat viisisataa euroa kuukaudessa. Jos ei tuota summaa itse hanki, yhteiskunta, tämän vuoden alusta Kela, lähettää puuttuvan osan kuukausittain pankkitilille. Eihän tuolla summalla kai kukaan elä. Järjestelmään kuuluukin lisäksi monia harkinnanvaraisia lisiä. Erikseen tulevat sitten asumistuet ja sen sellaiset, mutta ei niistä tässä sen enempää.”

”Toimeentulotuessa oli jo alun perin valuvika. Jos hankit rahaa vaikka tekemällä töitä, summa vähennettiin samansuuruisena toimeentulotuesta. Eipä juuri kannusta töitä hakemaan! Tätä kutsutaan kannustinloukuksi. Oikeampi nimitys taitaisi olla kannustamattomuusloukku.”

”Ongelmaa on yritetty ratkoa parikymmentä vuotta. Lipposen ykköshallituksessa tämä oli ministeri Arja Alhon erityisprojekti. Eipä siitä mitään tullut. Alho onnistui pelastamaan vain puoluetoverinsa Ulf Sundqvistin pankkikriisivelkaloukusta ja sai sen kunniaksi potkut.”

”Nykyään voit tienata muutaman satasen kuussa ilman, että toimentulotukea leikataan. Mutta ei tuo kannustamattomuusloukku ole mihinkään kadonnut.”

”Perustulokokeilussa saat pitää tuon 560 euroa, vaikka menisitkin töihin. Tarkoitus on tarkasti seurata, muuttaako tämä ihmisten käyttäytymistä työnhaun suhteen. Käytännössä tuloksia saadaan joskus kolmen vuoden päästä, jolloin on johtopäätösten aika.”

Erkki Virtanen radiokolumnissaan Ylessä tiistaina 24.01.2017.
http://yle.fi/uutiset/3-9414072

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Tiistai 24.01.2017 11:51.

Lue Alho-Lipponen-Sudqvist-tapaukesta lisää mm:
”Selvittämättä on edelleen se, miten Paavo Lipponen sekaantui SDP:n ex-puoluejohtajan Ulf Sundqvistin velkasopimukseen ja miten hän uhrasi ministeri Arja Alhon selvitäkseen sotkusta, joka näyttää nyt suunnitellulta, kun hän valitsi Arja Alhon ministeriksi, jonka vastuulla sopimuksen tekeminen oli ja joka joutui siitä sitten kantamaan äärimmäisen poliittisen vastuun pääministerin sijasta. Tämänkin asian oikeuskansleri Paavo Nikula tutki ja antoi vapauttavan päätöksen sanakiemuroin, että ”pääministeri Paavo Lipponen ei ole antanut markkamääräisiä ohjeita asiassa”! Avustajakin jotain todisti Paavo Lipposen puolesta, ei kuitenkaan valan velvoittamana oikeudessa. Paavo pääsi pälkähästä. Tällöinkö ne kuuluisat ”Nahkurin orsi”- sanat lausuttiin?”

Artikkelissa:
Mitä keväällä 2003 oikein tapahtui. Kirjoitus muutamaa vuotta myöhemmin. Lipposen kootut munaukset, ilkeydet ja naisen (Arja Alhon) uhraaminen ja miehen (Ulf Sundqvist) pelastaminen.

http://viikkosanomat.fi/2011/02/07/mita-kevaalla-2003-oikein-tapahtui-kirjoitus-muutamaa-vuotta-myohemmin-lipposen-kootut-munaukset-ilkeydet-ja-naisen-arja-alhon-uhraaminen-ja-miehen-ulf-sundqvist-pelastaminen/

Eilen Jäätteenmäki, tänään Hautala – Henkilöt: Anneli Jäätteenmäki, Paavo Lipponen, Heidi Hautala, nimetön

sunnuntai, lokakuu 13th, 2013

Eilen Jäätteenmäki, tänään Hautala

Valtion yhtiöiden omistusohjauksesta, kehitysyhteistyön ohella, vastaava ministeri Heidi Hautala erosi omasta pyynnöstään. Näinhän asia aina ilmaistaan hienommin.

Pari päivää eroilmoituksesta on kulunut ja nyt salaliittoteoriat nousevat pintaan. Hautalan Arktisten alueiden ympäristönsuojelua korostava näkökanta jäi tappiolle. Hän ei olisi halunnut vuokrata Suomen valtionyhtiön kautta omistamia jäänsärkijöitä, monitoimialuksia, öljy-yhtiöiden käyttöön kesäajaksi. Taitavat ne siellä osin talvellakin olla.

On tietenkin naivia kuvitella, että vuokraamatta jättäminen jotenkin olennaisesti auttaisi itse asiassa. Kun se öljy kuitenkin hyödynnetään ja vahinkojakin sattuu. Tässä mielessä olisi kyllä Suomen turvallisempaa olla poissa niiltä vesiltä. Korvaussummat voisivat varmaankin pahimmassa tapauksessa nousta älyttömän suuriksi.

Kymmenen vuotta on kulunut siitä kun pääministeri Anneli Jäätteenmäki pakotettiin eroamaaan. Silloin vaalit hävinnyt SDP:n Paavo Lipponen luhistui niin täydellisesti, että sille akalle oli kostettava. Masinointi onnistui ja Jäätteenmäki jätti paikkansa. Sitä ei ole selvitetty millainen salaliitto silloin oli erottamisen takana. Arveluja on esitetty, että Nato-intoilijoita kismitti vaalin tulos. Jäätteenmäki ei olisi vienyt Suomea tähän liittoon, mutta ei sinne muutkaan ole vielä kyenneet viemään, ainakaan vielä. Toivossa on hyvä elää …

Nettisanomat. Pääkirjoitus. Pertti Manninen. Sunnuntaina 2013-10-13 klo 12:08.

http://www.nettisanomat.com/2013/10/13/etusivu.html#sunnuntai20131013paak

Lue myös!

Paavo Lipponen erotti 2 ministeriä!

Mitä keväällä 2003 oikein tapahtui. Kirjoitus muutamaa vuotta myöhemmin. Lipposen kootut munaukset, ilkeydet ja naisen (Arja Alhon) uhraaminen ja miehen (Ulf Sundqvist) pelastaminen.

http://www.nettisanomat.com/2013/10/13/etusivu.html

Lue myös
http://viikkosanomat.fi/2011/02/07/mita-kevaalla-2003-oikein-tapahtui-kirjoitus-muutamaa-vuotta-myohemmin-lipposen-kootut-munaukset-ilkeydet-ja-naisen-arja-alhon-uhraaminen-ja-miehen-ulf-sundqvist-pelastaminen/

 

Iltasanomissa julkaistut kommentit Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoman kannanottoon, jonka mukaan kohuopettajan erottaminen tehtävästään pitäisi perua.

sunnuntai, huhtikuu 14th, 2013

Iltasanomissa julkaistut kommentit Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoman kannanottoon, jonka mukaan kohuopettajan erottaminen tehtävästään pitäisi perua.

Ensin juttu ja joitakin Ilta-Sanomien linkkejä:

Ilta-Sanomat Kotimaa
Heinäluoma: Alppilan opettajan potkut pitäisi perua

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556577045.html


Heinäluoma: Alppilan opettajan potkut pitäisi perua
(Kuva) Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma eduskunnan täysistunnossa Helsingissä maaliskuussa. Vesa Moilanen

Julkaistu: 13.4.2013 16:03, päivitetty: 13.4.2013 16:27

Alppilan koulusta erotetun opettajan potkut vaikuttavat laittomilta, sanoo eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma.
Heinäluoma kirjoittaa MTV3:n nettikolumnissa, että Helsingin kaupungin tulisi mahdollisimman pian peruuttaa päätöksensä erottaa opettaja, joka poisti häiriköineen oppilaan koulun ruokalasta työntämällä.

– Poliisiselvityksessä on tähän mennessä käynyt ilmi, että mitään väitettyä pahoinpitelyä ei ole tapahtunut. Talonpoikaisjärkikin sanoo, että jos oppilas poistetaan ruokalasta työntämällä, kyseessä ei ole pahoinpitely.

Julkisuudessa olevien tietojen valossa pidän hyvin ilmeisenä, että työsuhteen purkaminen – työnantajan kovin mahdollinen toimi työntekijää kohtaan – on laiton ja johtaa kaupungin raastupaan ja korvauksiin, Heinäluoma kirjoittaa.
Heinäluoman mukaan tapaus sai aikaan tarpeellisen keskustelun koulujen työrauhasta.
STT


Ota kantaa 13.04.2013 klo 16:27
Pitäisikö irtisanominen perua?
Kyllä 66%
Ei 34%
Ääniä yhteensä 2711

Suosittele
520 henkilöä suosittelee tätä.

Linkit muihin juttuihin:

Asiantuntija muistuttaa: Nuoren häiriköinnin takana voi olla paha olo
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556388606.html

Kohu koulujen ongelmista: ”Opettajat pelkäävät oppilaiden vanhempia”
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556521022.html

Opetusministerille palautetta tv-ohjelmasta: ”Olipa munaton esiintyminen”
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556534642.html

Appelsinin kommentti: Jos häpeä häviää, jää vain laki
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556189292.html


Kommentit

JAIR
Tänään 16:07
239
Hyvä Eero, nyt olet asian ytimessä.

home alone
Tänään 16:07
206
Asiaa Eero!!! Hyvä!!

Näytä lisää kommentteja (152)

Potkut oikeusmurha
Tänään 16:09
145
Kerrankin Heinäluoman kanssa samaa mieltä.

leni
Tänään 16:11
53
opetusministeri antoi lievää myönnytystä häiriköille..heinäluoma tukea opettajalle..kova on paine..ota näistä demareista selvää…

pee hoo
Tänään 16:14
101
Heinäluoma puhuu asiaa. Korkealta tasolta tullut kannanotto.

Rautapupu
Tänään 16:15
70
No kysymys kuuluu miksei sitä peruta. Katainen on pääministerinä korkein virkamies, jonka alaisuuteen kuuluuvat kaikki ministeriöt ja niiden alaisuuteen kaikki virastot suomessa. Katainen delekoi asian, opetusministerille ja tämä pistää alaisensa soittamaan helsingin opetuviranomaisille. Helsingin viranomaiset puolestaan pitävät nopean kokouksen, jossa edellinen päätös mitätöidään ja asiasta ilmoitetaan välittömästi potkut saanneelle, että töihin pitäisi maanantaina saapua. Näin se menisi oikeasti, mutta saamattomat virkamiehet piileksii byrokratian takana ja keksivät mitä kummallisempia selityksiä miksei mitään voida tehdä !

Oiken
Tänään 16:15
95
Nyt sentään alkaa järjen ääni puhua. Hyvä Heinäluoma,oikeus pitää toteutua,jos kerran oikeusvaltiossa eletään.

Sanni
Tänään 16:16
97
Heinäluoma puhuu nyt asiaa. Erottaminen pitää perua pikimmiten.

Konttorirotta
Tänään 16:17
97
Herra Heinäluoma puhuu viisaita! Viimeinkin joku poliitikoistamme/virkamiehistämme uskaltaa sanoa jotain.

Seksuaalidemokraatti
Tänään 16:18
16
Juu, mutta mites tuo asia kuuluu eduskunnan puhemiehelle?

Ike-58
Tänään 16:21
44
Heinäluoma puhuu asiaa. Opettajan on reagoitava tilanteisiin heti ja tehtävä päätöksiä heti silloin hänellä on oltava esimiehen tuki. Me kaikki teemme virheitä mutta tällainen jälkiviisaus on halpamaista opetusviraston taholta. Onko niin, että kun ei tee mitään ei tee virheitäkään?

LMB
Tänään 16:21
55
Hyvä Heinäluoma! Täysin oikeassa olet.

Se ei riitä
Tänään 16:22
78
Lisäksi potkut antanut henkilö pitäisi vaihtaa toiseen, tämä on minun mielestäni se pääasia. Vaikuttaa työpaikkakiusaamiselta että annetaan potkut jollekin joka vähän ojentaa häiriköitä, ei kukaan muuten tuollaisten oppilaiden puolelle asetu.

heinisfani
Tänään 16:22
76
Asiaa. Olen täysin samaa mieltä, että potkut peruttava. Koko homma meni reksin puolelta farssiksi. Turha puolustella niskoittevaa teiniä, hän aivan varmasti ymmärsi nitä oli tekemässä. Opetta ei vahigoittanut oppilasta, vain poisti työntämällä tarvittavan voimakkaasti selästä. Toivottavasti ryhdittää myös liirumlaarum Gustafsonia.

ape
Tänään 16:22
81
Eihän tässä ole mitään järkeä, kakarat saa heilua ja hillua miten haluavat. Jo on aikoihin eletty. Häiriköt saavat uutta vettä myllyihinsä, kun näkevät että heidän käytöksensä ei ole mitenkään moitittavaa.

elmi
Tänään 16:24
21
Kyynisesti on pelimies ääniä keräämässä. SDP on kuitenkin kokonaisuudessaan toisella linjalla.

Väärä mies riippumatta mielipiteestä
Tänään 16:24
16
Eero on huomannut, että nyt voi saada ääniä. Tämän asia voisi kuitenkin rauhoittaa äänien kalastelun ulkopuolelle, vaikka Persut siihen jo tarttuivatkin ja nyt myös SDP.
Vai siis missä virallisessa roolissa hän ottaa asiaan kantaa? Ei ainakaan eduskunnan puhemiehenä, sillä:
”Puhemies istuu istuntosalin edustalla korkeimmalla korokkeella ja poikkeaa muista kansanedustajista siten, ettei itse osallistu keskusteluun tai äänestyksiin eduskunnassa ja yleensä pysyttelee päivänpolitiikan ulkopuolella.”

Koulutyötä kokeillut
Tänään 16:25
53
Hyvä Heinäluoma! Kerrankin joku sanoo suoraan, miten väärin perustein tämä irtisanominen tapahtui.

Asiaa!
Tänään 16:25
61
Heinäluoma puhuu asiaa. Toisin kuin opetusministeri eilen kierteli, kaarteli ja oli vähän kaikkien kanssa samaa mieltä, välillä eri mieltä. lopulta opetusministeristä ei saanut mitään selvää, että mitä mieltä hän oikein hän oli.

T O Cervantes
Tänään 16:26
34
Vaikka Heinäluoma kerää poliittisia pisteitä, niin kerrankin voi olla samaa mieltä hänen kanssaan.

JJL
Tänään 16:26
23
Pitäsi olla, niin kuin Puolassa. Jo opettajan solvaaminen on rikos. Jos ”lapsi” huonolla itsetunnollaan tuhoaa toisten opiskelumahdollisuutta, niin lapsi pois koulun käytäviltä. Jos ei muuta, niin hoitoon. Kun on riittävästi parantunut, niin takaisin koulun penkille. Päätökset koulumaailmaan, alle 18 v ”lapsille” ovat nykysellään aivan väärään suuntaan rakennettu. Omat lapset ovat saaneet jo kotoa ohjeet, että koulussa on käyttäydyttävä sääntöjen mukaan ja ”räkötystä” opettajia tai henkilökuntaa kohtaan ei saa tapahtua. Ei ole vielä tullut kotia tietoa tämmöstä tapahtuneen. ei ainakaan vielä.

pot pot potkut
Tänään 16:26
39
Hyvä,juuri oikeaa mielipidettä Heinäluomalta!Yleensähän muuallakin työelämässä annetaan ensin ainakin kirjallinen varoitus.Ei voi hyväksyä toimintamallia että ensin annetaan ”potkut”ja sitten vasta tutkitaan syyllisyyttä!Kyllähän myös rehtorin toiminnan laillisuus olisi syytä tutkia perinpohjin.

LM
Tänään 16:26
18
Mutta potkujen toimeenpanijat ja heidän virkansa tulisi erottaa toisistaan!

lapsellinen
Tänään 16:30
43
Samaa mieltä Heinäluoman kanssa. Mielestäni on kuitenkin hyvä että asia puidaan juuriaan myöten ja siitä syntyy ennakkotapaus.
Kiitos opettaja Antti Korhosen, koulujen työrauha ja -rauhattomuusasia tulee julkiseen keskusteluun ja tietoisuuten, potkujen sijaan hän ansaitsisi Vuoden Uroteko -maininnan.

Päivänsäde
Tänään 16:31
11
Peruskoulu pitäisi muuttaa vaapaehoiseksi, ettei kenenkään olisi pakko käydä peruskoulua jos lapsi on kykenemätön ottamaan oppia vastaan ja toiset oppilaat joututuvat kärsimään naistä kouluun pakoitetuista häiriköistä.

Takametsienmies
Tänään 16:3162
Eduskunnan puhemies lausui tässä Alppilan koulufarssissa oman mielipiteensä selvästi ja ryhdikkäästi, opetusministeri Jukka Gustafsson kiemurteli kuin mato koukussa perjantai iltaisessa A-striimissä, hän puhui paljon mutta ei sanonut mitään, tällaisia on meidän kansanedustajat valitettavasti.

Eino
Tänään 16:31
7
Opettaja työnsi oppilasta VOIMALLA, entä jos oppilas olisi lyönyt päänsä ja halvaantunut. Sanoisiko mr. haluan presidentiksi saman lausene?

samaa
Tänään 16:32
38
Olen päässyt 58 vuoden ikään ja ensimmäisen kerran olen Heinäluoman kanssa samaa mieltä, mitä tässä vielä näkeekään.

säälittävää touhua!
Tänään 16:32
14
Vuorostaan Heinäluoma kalastelee ihmisten sympatiaa itselleen!

Hienoa!
Tänään 16:32
41
Vidoinkin joku, joka ymmärtää asian ja joka uskaltaa ottaa kantaa asian vaatimalla tavalla!Kiitos siitä!

susanna ja minä
Tänään 16:33
31
Peruminen pelastaisi kaupungin korvauksista laittomasta irtisanomisesta mutta ei kunnianloukkauksesta eikä muusta häpeästä.
Asiaa hoitanut rehtori pitäisi itse irtisanoa tai ”rehtorit”.
Videokin taitaa olla käsitelty loppuosansa suhteen.
Hienoa rehtori Sari!
Onkohan Kauniainen tyytyväinen valintaansa, mitä luulet?

heikki kärkkäinen
Tänään 16:33
10
Eduskunnan puhemiehelle arvoisa puhemies, eiköhän se ole niin että opettajan irti sanominen on kyllä aika lailla kohtuullista jos hän fyysisesti työntää ja tönii koululaista ei hänellä tällaiseen ole mitään oikeutta jos oppilas ei käyttäydy väki valtaisesti kuten on todettu.Olen nuoren kannalla asiassa,kuten koko suomen nuorten kannalla.Me aikuiset emme aina harkitse tarkkaan mitä teemme

asiantuntija.
Tänään 16:33
41
Oppilaidenko ehdoilla pitäsi koulua tänä päivänä käydä? Kyllä päättäjät ja”asiantuntijat” ovat pahoin hakoteillä. Joutas koko porukka pois potkituksi. Kaikille sitä palkaa maksetaan.

Heinäluoma kunnon ihminen
Tänään 16:35
25
Hyvä Heinäluoma, etiikkasi näyttää olevan kunnossa. Soiosin Heinäluoman olevan seuraavan hallituksen pääministeri reiluna ihmisenä.

rsk
Tänään 16:35
47
Aivan oikeassa olet Eero H. Helsingin kaupunki edesvastuuseen tekosistaan ja opettajalle kunnon korvaus.
Opettaja toiminut aivan oikeen.Hyvä,että joku uskaltaa laittaa näitä ”nikopettereitä”järjestykseen.

yht.yo
Tänään 16:35
20
Käsittääkseni lautakunta voi perua potkut jos erotettu opettaja valittaa saamistaan potkuista. Ja lienee selvä, että potkut perutaan, koska lautakunnassa vaikuttavat paikallispoliitikot ja adressissa on yli 150 000 nimeä opettajan puolesta. Tässä tilanteessa jokainen ”vaikuttaja” haluaa olla perumassa potkuja varsin äänekkäästi.

Ymmärtäminen ei ole lässyttelyä ja pään silittelyä
Tänään 16:36
51
Tilanteessa missä oppilas ei noudata toistettua poistumiskehotusta, pitää olla oikeus poistaa oppilas tiloista ottamalla kiinni oppilaasta, työntämällä tai muulla tavalla.
Siinä hetkessä olennaista on poistaa oppilas tiloista.
Oppilaan ymmärtämistä voi harrastaa sen jälkeen, mutta juuri siinä hetkessä oppilaan ja muidenkin oppilaan on ymmärrettävä, että asian ollessa siinä vaiheessa, poistua pitää, eikä suunsoitto tai muu lässyttely enää auta.
Se, että työntää oppilaan ulos luokasta tai muusta tilasta ei ole pahoinpitelyä, eikä ymmärryksen puutetta. Kyllä voi ymmärtää ja jutella ihan rauhasakin, mutta ei enää tuossa tilanteessa. Tuossa tilanteessa on toimittava. Keskustelut käydään jälkeenpäin, jolloin siitä ei ole haittaa muille.

jees
Tänään 16:36
39
Ylipäänsä on erittäin noloa ja epäilyttävää antaa ensin potkut ja vasta sen jälkeen laittaa tutkintapyyntö. Osoittaa pahasti sen kuinka tarkoitushakuiset nämä potkut olivat. Potkut pitäisi mieluummin antaa sille rehtorille.
Suomessa on ylipäänsä vallalla kieroutunut kulttuuri jossa ihmisille voi antaa potkuja tuosta vaan ja sitten selviää pelkillä korvauksilla ”potkujen” jäädessä voimaan, vaikka oikeudenmukaista olisi palauttaa RIKOKSELLA saavutettu asia, eli työsuhde, takaisin työntekijälle palauttamalla se työsuhde takaisin. Niinhän muissakin rikoksissa tehdään. Rikoksella saavutettu hyöty pitää maksaa takaisin!

Winnetou
Tänään 16:40
40
Nyt puhuu iso mies asiaa, kannatan!

Zigzag
Tänään 16:40
27
Hah hah opetusvirasto…

Mummu65
Tänään 16:41
32
Hyvä Heinäluoma!
Hyvä, että päättäjät ja poliitikotkin alkavat ottaa kantaa. kannanotot muistetaan seuraavissa vaaleissa.
Pahoinpitelystä ei ollut kyse. Ja miten ihmeessä erotettiin ennen kuin asiaa oli edes tutkittu!
Miten potkut voi entaa heti, mutta perumista vetkutellaan!
Nyt on päättäjien toimittava. Koulukuri ja opetus- ja oppimisrauha on taattava säädöksillä, joihin vain päättjät pystyvät. Emme me täällä lehden palstalla voi asiaan vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisimme. Mutta hyvä nähdä, että opettajan ja oikeuden puolella on lähes kaikki muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
RAJOJA JA RAKKAUTTA TARVITAAN!

jalat maassa
Tänään 16:41
28
Järkevä mies, joka uskaltaa avata suunsa ja puhuu asiaa.

Observer
Tänään 16:4128
Heinäluomalta turhan varovainen kannanotto. Potkut pitäisi heti perua, maksaa kärsimyskorvaus potkujen laittomasta antamisesta ja kirjallisesti kiittää opettajaa koulunsa järjestyksen ylläpitämisestä lainmukaisin ja tuloksellisin keinoin. Opettajan suoritus oli kiitettävää luokkaa. Minä tarjoan tälle opettajalle kahvit pullineen jos jossain kahvilassa törmätään. Ihan vaan niiden satojen muiden oppilaiden puolesta, joilla vielä on halua opiskella taitoja omaksi ja varsinkin yhteiskuntamme hyödyksi ja sen kehittämiseksi.

Aquarius
Tänään 16:41
40
Vihdoinkin järkevää kommentointia poliittiselta päättäjältä tässä asiassa.
Puoletoverinsa opetusministeri Jukka Gustafsson oli aivan pihalla tämän asian suhteen. Se kävi ilmi hänen eilisiltisesta esiintymisestään A-studion Streamissä.

Oikeus voittakoon
Tänään 16:42
10
Juu polittikkojahan tässä tulee kuunnella. Kuinka se oli ne 3 valtiomahtia? KHOssa totetaan potkut laittomiksi mutta ei niitä siellä peruta, määritetään vain korvaukset

Kouluttamaton
Tänään 16:42
40
Valtakunnan kakkosmies heti Presidentti Niinistön jälkeen on puhunut eikä mitään pehmoja vaan tiukasti asiaa. Potkut on peruttava on sanoma lyhyesti. Heinäluoma tuntee näemmä joskus kovankin koulumaailman ja tietää että Antti Korhosen menettely oli välttämätöntä siinä tilanteessa. Hyvä.

Heinäluomasta opetusministeri
Tänään 16:43
41
Hyvä Heinäluoma! Heinäluoma oli rohkea poliitikko, joka uskalsi sanoa mielipiteensä. Tähän saakka kaikki ovat tukeneet epäpätevää rehtoria ja Helsingin opetusvirastoa, jotka eivät olleet tehtäviensä tasalla. Esimiestenhän kuuluu puolustaa alaisiaan, mutta ei missä tahansa töppäilyssä. Helsingin opetusvirasto ei peräänny asiassa, mutta sillä on kauaskantoiset seuraukset: se heikentää koulujen työrauhaa. Jos häirikköoppilaat saavat soittaa vapaasti ensiviulua, Suomi on kohta kaukana Pisa-tutkimusten kärkipaikoilta. Opettajilta menee opetusmotivaatio, kyse on myös opettajien työsuojelusta. Huorittelevat ja opetusta häiritsevät oppilaat eivät kuulu opettajan vastuupiiriin. Heidän kasvatuksensa kuuluu vanhemmille tai erityistyöntekijöille. Tavallisessa luokassa/koulussa tällaiset oppilaat heikentävät muiden oppilaiden oppimista.Vanhemmat vastuuseen lastensa kasvatuksesta. Jos ei muuten, niin sakon uhalla.

olli
Tänään 16:44
33
Heinäluoma puhuu täyttä asiaa,kuten monesti aiemminkin. Joku tolkku sentää pitää tässä maassa olla työsuhteen purkuperusteissa. Oisi syytä tarkastella ennemminklin tuon lopputilin antajan työsuhdetta.

Mummi
Tänään 16:46
33
Samaa mieltä. Opettajan irtisanominen pitää perua. Samalla voitaisiin oppilas eroittaa määräajaksi, koska hän ei totellut opettajaa. Silloin menisi asiat oikein. Asia on tällä hetkellä hoidettu todella väärin.

Kössi
Tänään 16:46
37
Hyvä Eero, sinä sentään uskallat sanoa sen, mikä asettuu jokaisen normaalijärkisen ihmisen oikeustajuun.
Teidän puolueen opetusministeri uskalsi ottaa edes pikkuisen kantaa A-streramissa vasta, kun ensin nuori opiskelija tyttö oli pohjustanut asioita sanoen suoraan ja kiertelemättä tämän jälkeen ministeri oikeastaan vaan toisti mitä tyttö sanoi. Hämmästyttyävää vastuun pakoilua.

kouluhäiriköistä kärsinyt
Tänään 16:48
39
Gustaffsonin-Guzeninan tyylillä ei asioiden hoitamisesta tule kuin sotkua.Heinäluomalle tyylipisteet.Nyt on vielä tutkittava onko opetusviraston suvakkitätöset aikuisten oikeasti päteviä tehtäviinsä.
Virka pois näiltä kouluhäiriköiden puolustajilta.

suomalainen
Tänään 16:48
28
Hiukan kunnioitusta Heinäluoman suuntaan täytyy kyllä antaa.

Helsinkiläinen
Tänään 16:49
27
Vielä järki voittaa – vaikka vähitellen. Onneksi.

Silia
Tänään 16:54
8
Heinäluoma ei ollut paikan päällä, joten eikö pitäisi luottaa niiden arvostelukykyyn jotka olivat ja selvittivät asiaa läsnäolijoiden kuulemisella. Opettajia pitää tukea vaativassa työssään, mutta ei pidä ottaa kantaa tapaukseen jota ei tunne. Vai onko tässä tapauksessa jotain poliittisia taustoja?

Selvitystyörymän selvitysmiehen selvitysmies.
Tänään 16:57
25
Hyvä Eero! On hyvä että joku uskaltaa vielä ottaa kantaa asioihin.

hubbaloora
Tänään 16:57
3
Nooh, kannattaiskohan sitä nyt vaikka keskittyä niihin poliisimokiin ensin. Asioilla kun pitäisi olla joku tärkeysjärjestys.

Tapsa
Tänään 17:00
29
Hyvä Eero! Ryhdikästä puhetta poliitikolta. Ihmiset mieltävät tilanteen juuri samoin kuin mitä nyt kirjoitit nettikolumnissa.

järkipuhetta!
Tänään 17:01
36
Eero Heinäluoma puhuu järkiä!Toivottavasti tämä turhaa erotettu opettaja saa todellaki työnsä takaisi ja korvauksia tuosta vääryydestä!Korhonenhan poisti vaan häirikön ku ei osannu itte lopettaa tai poistua!Hyvä opettaja ku pitää huolen koulurauhasta!Rohkeutta vain kaikille opettajille!

veronmaksaja
Tänään 17:01
30
Hyvä Heinis, tairatkin olla tolkun mies! Ehkäs laittomatkin mutta koko tämän yhteiskunnan toiminnan kannalta täysin järjettömät! Jos potkut jäisi voimaan niin olisi systeemi jo kohren sairas.

huud
Tänään 17:02
43
Siis jos työntämällä ulosohjaaminen on pahoinpitely niin syyllistyykö ravintolan portsari rikokseen ku ohjaa kännisen pään aukojan pihalle???

word processor operator
Tänään 17:076
Kyllä, kaikkien muidenkin aiheetta saaneiden potkut pitäisi perua. Sain Kuntaliitosta potkut 1998 viiden vuoden kiusaamisen jälkeen. Kuntaliitto on hiljakkoin julkisuudessa luvannut hoitaa aiheetta potkujen saaneiden korvausasiat kuntoon, kahteen tiedusteluuni asiasta ei Kuntaliitto ole edes vastannut.

Ope 40 vuotta
Tänään 17:08
26
Hieno homma Heinäluoma. Ja vieläkö saadaan yksiselitteiset ohjeet kuinka opettajan tulee toimia näissä tilanteissa. Työrauha kunniaan

Aale
Tänään 17:09
9
On iso kaupunki maksaja jolla on ”kassa” potkujen oikeudenkäyntikulujen ja -korvausten maksamiseen, maine työnantajana menee lisäksi?

RokRok
Tänään 17:10
30
Ketähän nämä 54% on, Kyllähän ihan maalaispojan järkikin sanoo, että Potkut olivat täysin Väärin. palkankorotus tuosta olisi pitänyt antaa, ja Rehtorille syyte Väärästä ilmiannosta !!

jari
Tänään 17:10
20
yli puolet erottamisen puolesta? no antaa sitten häiriköiden riehua miten tahtoo niinkö?

Maikka
Tänään 17:12
7
johan se nyt on kumma, että poliittiset päättäjät yksi toisensa jälkeen intoutuvat arvostelemaan päätöstä tuntematta tilanteen kokonaisuutta tai taustoja. Koulumaailman haasteisiin ei ole aikaisemmin tunnettu mitään kiinnostusta ottaa kantaa, vaan on vain myhäilty PISA-tuloksia ja vedetty kansainväliset kehut omaan laariin. Kuka olisi nyt niin rohkea, että vetoaisi vahvan, luotettavan ja turvallisen aikuisuuden puolesta koski se sitten vanhempia tai opettajia. Saisikohan sillä äänestäjiä ja näkyvyyttä?

veronmaksaja
Tänään 17:12
30
”Julkisuudessa olevien tietojen valossa pidän hyvin ilmeisenä, että työsuhteen purkaminen – työnantajan kovin mahdollinen toimi työntekijää kohtaan – on laiton ja johtaa kaupungin raastupaan ja korvauksiin, Heinäluoma kirjoittaa.”
Näin varmasti on, täytyyhän maassamme sentään joku oikeus ja kohtuus toimia.
Hyvä Heinäluoma!

jesse
Tänään 17:12
38
Heinäluoma aivan oikeassa.Todella typerä teko rehtorilta ja opetusvirastolta.Toivottavasti menee oikeuteen.Tsemppiä opettajalle.

toinen näkemys
Tänään 17:17
10
Hoh hoijaa. Onko puhemiehenkin ihan pakko työntää lusikka tähän soppaan? Jättäisi asian niille ketkä ovat asiaan perehtyneet.

järki päähän
Tänään 17:23
29
Kerrankin samaa mieltä Heinäluoman kanssa.

Juha S
Tänään 17:24
38
Työrauhasta on keskusteltu, joka sekin on tarpeellista, mutta keskustelu suosikkijärjestelmästä on jäänyt luvattoman vähälle.
Virkamiehen tai siihen rinnastettavan henkilön työsuhteen purkaminen ei saa olla henkilökohtaisten suhteiden – tunteiden varassa.
Olen eduskunnan puhemiehen kanssa kerrankin samaa mieltä.

iines
Tänään 17:26
28
Heinäluomalle pisteet, että uskaltaa sanoa mielipiteensä reilusti.

lahtelainen
Tänään 17:31
7
No, onhan se ihan hyvä, että näinkin korkean tason henkilö ottaa kantaa tähän opettajaa kohdanneeseen oikeusmurhaan, mutta taisi taas Heinäluoma ensin kuulostella, että mitähän mieltä suuri yleisö on, ja sitten vasta otti kantaa. Tyypillistä vasemmistolaista populismia :)

Oettajalle oikeutta
Tänään 17:32
25
Hyvä Heinäluoma. On kumma jos kerran ei saa ottaa kiinni ja siitä johtuen työntää. Ja saa lopputilin.
Olisiko ollut parempi puristaa ranteesta ja vetää ulos.

järkevää puhetta
Tänään 17:33
26
Hyvä! Arvostan suuresti Heinäluomaa tämän jälkeen.

mies 50
Tänään 17:34
27
Tässä näätte kukkahattu vapaankasvatuksen saaneet vanhemmat(kin) …nykylapset saa tehdä ihan mitä vaan ja aikuisilta otetaan keinot puuttua vääryydentekoon.

Järjenkäyttöä ja toimenpiteitä ja pian !
Tänään 17:34
21
Heinäluoman ”osakkeet symppispörssissä” nousivat yllättäen ! Kerrankin jotain suoraa toimintaa ja kannaottoa valtion virkamieheltä ajankohtaisessa asiassa !

maikka
Tänään 17:36
7
Vai on Heinäluoma jo tuomio-istuin, antaisi demari nyt syyttäjävirastolle rauhan tutkia asia kokonaan. Ja voisi olla paikallaan persoonallisuustesti opettaja Korhoselle.

siiri ja sari
Tänään 17:39
22
Laittomat potkut pitää tietenkin perua mahdollismman pian.
Muuten tulee isot korvaukset, nytkin jo tulee korvattavaa.

Kyllä järki vielä voittaa
Tänään 17:40
20
Hyvä Heinäluoma ,että otat selkeästi kantaa tässä asiassa. Perjataina A-stdion Stream ohjelmassa opetusministerin kannasta ei saanut mitään selvää.Hän ei tiennyt mihin suuntaan olisi kumartanut opettajan vai opetusviraston henkilön puoleen.

juhis
Tänään 17:41
22
Helsingin Kouluviraston ao.asiassa päätöksen tehnyt henkilö pitäisi erottaa. Ei tätä opettajaa. Helsinki maksaa nyt kalliisti tämän viraston tekemästä päätöksestä.

Haake
Tänään 17:44
4
Taitavat nämä Heinäluoman aivan viimeisimmät lähipäivien ulostulot kertoa siitä, että hallitus on kriisissä…mm. ”eduskunnalla on mahdollisuus muodostaa uusi hallitus ilman vaaleja”, ”SUPO:a pitää valvoa”, ”erotetun opettajan potkut peruttava”. Heinäluoma on sen verran kova poliittinen pelaaja ja taktikko, että ilman muuta hän yrittää oikaista SDP:n selkärankaa, mikä on pahasti murtumassa Kataisen komennon alla. Eduskunnan puhemies on tavallisesti pitäytynyt politikoinnin ulkopuolella mutta hätähän ei lue lakia, eikä tämä ole ensimmäinen kerta Heinäluomalta.
Näyttää todella siltä, että tämän hallituksen päämäärätön ja sekava kitkuttelu on tullut tiensä päähän. Parasta mitä Suomi tässä vaihessa tarvitsee on, että maassa on sellainen hallitus, joka on yksimielinen ja kykenee yli puoluerajoen tekemään ratkaisuja, jotka huomioivat Suomen ja sen kansalaisten etuja, eikä puoluepoliittisia etuja.

Martti A.
Tänään 17:44
15
Ryhdikästä esiintymistä poliitikolta.

Hannu
Tänään 17:45
12
Jämäkkää puhetta eduskunnan puhemieheltä, kuten myös muutkin hänen kannanottonsa viime päivien tapahtumiin.

Ei niin selkeä keissi sittenkään
Tänään 17:45
2
Katsoin Stream-ohjelmaa tällä viikolla ja sen perusteella sai paljon laajemman kuvan tapahtumista, kuin mitä tähän mennessä olen lehdistä lukenut. Joten tähän mennessä ei voi ottaa muuta kantaa kuin sen, että uskoo poliisin tutkinnan tulokseen: pahoinpitelyn tunnusmerkistö ei täyttynyt.
Ohjelmassa sen sijaan opettajan työnantajapuolelta toisteltiin, että opettaja oli käyttänyt tilanteeseen nähden liian voimakkaita kurinpitokeinoja. Myös viitattiin opettajan käytökseen, että hän oli esim sanallisesti uhkaillut jne.
Tästä jää huono fiilis kaiken kaikkiaan. Mitä jatkossa seuraakin, tämä oli sellainen herätys, että kouluissa todellakin on työrauha häiriintynyt pahemman kerran. Jos tällaisia pk-seudun kouluissa tapahtuu jopa useammin kuin kerran päivässä, niin ei puhuta pikkuongelmasta.
Siis vuosittain noin 400 vastaavanlaista tapahtumaa, joissa voimaa käytetään oppilasta kohtaan. Tämä ei tunnu hyvältä ollenkaan. Opettajien valmennuskursseja voisi lisätä, että näihin tilanteisiin olisi selvät ohjeistukset. Ohjelmassa ne tulivat selkeästi ilmi, mutta oliko tässä ko tapauksessa ja koulussa selkeät säännöt?

seppo rinne
Tänään 17:46
10
Kerrankin heinäluoma puhuu asiaa

Kouluhäirikköt kuriin
Tänään 17:46
11
Joo ope sais pitää työpaikkansa !! Ei sen pidä olla niin että oppilas saa tehdä koulussa ihan mitä tahtoo eli terrorisoida koko koulua.Jonkunlainen koulurauha pitää olla muilla oppilaila.Tämä on sen vapaankasvatuksen tulos ja varmasti on lisää tulossa,nyt varmaan se oppilas kehuu vaikka kuinka saavutustaan ja se ei ole hyvä sen tekee tuo uhmaikä ja kun ei ole vielä edes hänellä käsitystä tulevasta elämästä.En minäkään hyysää lapsiani tekemään pahoja tai käyttäytymään tuolla tavalla itsehillintää vanhempien pitäisi opettaa jo pienestä asti lapsilleen.Opelle saisi maksaa menetetystä työajasta takautuvasti palkkaaa !! Mitä jää opettajan mieleen tuosta asiasta onko siihen hekiseenpuoleen edes valmennusta ??

observaattori
Tänään 17:46
10
Olen Heinäluoman kanssa samaa mieltä, potkut oli laiton teko.
Koko rumba oli koulun rehtori Sari Aarniokosken kantelun takia. Opetusvirasto teki virheen, kun ilman kunnollista tutkintaa päätti antaa potkut.
Asian ois voinut selvittää koulun sisällä , eikä ruveta leikkimään oikeudenjakajaa.
Tuomioistuin on se paikka, jossa tuomiot annetaan.
Mutta Valtakunnansyyttäjän tehtäväksi jää päättää, nostetaanko syyte, kenelle ja mistä syystä.
Asianosaisia on Rehtori, Opetusvirasto ja Opettaja.
Toivon, että Helsingin opetusvirasto älyää perua potkut ja antaa opettajan jatkaa työssään.
Korvauksia joku maksaa, mutta kuka.

Liian pitkälle
Tänään 17:49
8
Siis toi ”pahoinpitely” asia on mennyt liian pitkälle. Nykyään ilmeisesti työntäminen=pahoinpitely. Maalaisjärkeä kannattaisi käyttää ennenkuin potkuja lentelee ikkunoista.

Joce
Tänään 17:50
11
Näyttää siltä, että ”tyhmä” nuoriso äänestää irtisanomisen puolesta. Hehän ovat suurimmat nettikäyttäjät (kaiken maailman pelaajat ilman älyllisiä kapasiteeteja). Osaavat vastatavain ”Ei” ja ”Kyllä”.
Korhosen palkkaisin heti, jos olisin siitä päättämässä.
PS. En ole yksin ajatuksissani. Rotia pitää olla!

fh
Tänään 17:51
8
Hyvä Eero! Pitäkää myös huolta maanpuolustuksesta; t. rajalta

Isä 35
Tänään 17:51
13
Oikein! Käsittämätöntä kuinka aseettomia opettajat ovat, jos poistoa höiritsemästä ei sallita opettajien toimesta. Jos oma lapseni käyttäytysi noin, toivoisin kunnon rangaistusta, tässähän vain siirrettiin oppilas meuhkaamasta ja höiritsemästä muiden ruokailua.

Nyt solidaarisuutta kehiin!!
Tänään 17:51
8
Samaa mieltä perumisesta edusk.pm. Heinaluoman kanssa ovat useimmat aikuiset ihmiset, nuoret ja lapset näkevät ja kokevat asian lähinnä omalta kannaltaan. Kun ajatellaan, että häiriköinti voi olla systemaattista, pitkäjuonteista ja tarkoituksellista jopa, on väärin tuomita ensisijaisesti opettaja, sitä vastoin aiheuttaja saakin synninpäästön. Ei ole mitenkään oikeudenmukaista tuomita pelkästään nuorten kertomusten perusteella, asian kun pitäisi voida sopia, sovitaanhan meillä aivan eri suuruusluokan tapauksistakin!

Ottakaa KYLLÄ/EI pois..
Tänään 17:577
Jahas – taas teinit hakkeroimassa äänestystä! Tulos menee päinvastoin kuin yleinen mielipide.

Ope
Tänään 17:58
6
Just, oikeassa Eero on, kyllähän se niin vain on, että kuri pitää olla ja ei sitä yksi tai kaksi oppilasta saa pilata. Opettaja takaisin opinahjoon ja vähintään 500 € kuukausipalkkaan lisää, kun oli kanttia häirikkö nakata ulos. Se oli oikein toimittu, näin se pitääkin olla.

Ihan madotonta
Tänään 17:58
7
Jo menee aivan mahdotomaksi tämä koululaisten käytös
kun kotona ei kasvateta, eihän sitä tietenkään saa tehdä
koulussakaan. niidehän pitää antaa käyttätyä kuin jotkut villiimiset

Jep
Tänään 18:00
2
Mitäs luulette, että jatketaanko opettajan määräaikaista työsuhdetta kesäkuun puolenvälin jälkeen?

Vartija
Tänään 18:01
4
Kannattaisko asia tutkia ennen kuin annetaan lausuntoja julkisuuteen? Koko kohu on lähtenyt liikkeelle siitä ettei poika ruokalassa riisunut huppua päästään opettajan pyynnöstä.
Opettaja niittasi oppilaan seinään, koska tämä ei totellut ja tämän jälkeen vielä töni toisen oppilaan ulos ruokalasta, vaikka isona miehenä olisi voinut asiallisestikin saatella oppilaan ulos.
Miksi ylipäätään opettajan piti mennä nolaamaan ja alistamaan oppilasta kavereiden edessä. Eikö hän voinut vaan sanoa, että tulepa ruokailun jälkeen käymään luononai, olisi asiaa. Tämän jälkeen keskustella hupun käytöstä ruokalassa, asiallisesti kahden kesken.
Kyllä ne potkut nyt vaan on oikeutettuja. Voimankäytössä pitäisi huomioida
-uhratun ja saadun edun välistä suhdetta (vrt huppu vs voimankäyttö)
-onko voimankäyttö ollut turvallista ja vähimmän haitan perusteella toimittu (vrt agressiivinen töniminen vs hallittu kuljetusote)
-oikeuttaako sanallisen mielipiteen ilmaisu voimankäyttöön (vrt ruokailutilanne vai oppitunti)
Veikkaanpa että jos opettajan käyttämä tekniikka sallitaan voimankäyttönä, niin kaikki vartijat ja järjestyksenvalvojat yms tulevat myös tönimään hallitsemattomasti poistotilanteessa. Tähän asti töniminen ei ole ollut voimankäyttöä vaan pahoinpitely, jossa oikeutusperusteena saattaisi olla hätävarjelu. Tässä ei kuitenkaan ollut hätävarjelutilanne, koska aloitteen tekijä kontaktiin oli opettaja itse.

ritva murtomaa
Tänään 18:01
5
Olen Heinäluoman kanssa samaa mieltä,että potkut pitää perua,tuntuu lainvastaiselta,että samana päivänä opettaja saa potkut,kun ns.käsirysä tapahtuu,kouluvirasto toimii näköjään omien sääntöjensä mukaan,kuuntelemisen taito on hävinnyt kouluvirastosta,koulun rehtori toimi edusvastuuttomasti kutsuessaan poliisit paikalle,minusta tämä olisi ollut koulun sisäinen asia.kerroin tyttären tyttärille,jotka asuvat Italiassa,heidän kommentinsa oli,silloin ei Italiassa olisi yhtään opettajaa,jos tälläisestä saa potkut.

Jeparit jee jee
Tänään 18:02
5
Ottamatta kantaa tuohon opettajan tapaukseen. Itse sain sakot ”lievästä pahoinpitelystä” kun kerran tönäisin yhdellä kädellä erästä henkilöä. Hän ei saanut mitään vammoja eikä kaatunut tms. Asiaan lienee vaikutti että ko. henkilö oli nainen ja poliisin tytär. En jaksanut valittaa asiasta. Sakon kirjoitti poliisi kuulustelujen jälkeen, liekkö oli edes laillinen toimenpide.

Daniel
Tänään 18:03
9
Vastaavasti pitää nyt työsuhteen purkaneiden virkamiesten saada kenkää, kun eivät selvästikän ole tehtäviensä tasolla.

veronmaksaja pasilasta
Tänään 18:05
7
Ei riitä enää potkujen peruminen. Helsingin asiasta vastaavien virkamiesten, päällikkö Salon ja tv.ssä eilen täysin asiattomasti puolustelleen Kyllösen on erottava, luottamustahan heillä ei enää ole veronmaksajien, eli heidän palkanmaksajiensa keskuudessa, kun sen sijaan Korhosella on.
Ruotsissa nämä kaksi virkamiestä olisi jo tehneet johtopäätöksensä.
Meillä on toisin.
Hyvä sisko-järjestelmä on ilmeisesti takana Alppilan rehtorista viraston johtoon saakka. Asia on tutkittava kunnolla nyt, myös viraston toimet, ei vain jupakkaa ruokalan ovella.

kannattaa lotota
Tänään 18:08
4
Työsuhteen purkuun pitää olla erittäin raskauttavat syyt,kuinkahan helposti sitä irtisanotaan.
Onnittelut Helsingin kaupungin kouluvirasto olette juuri voittanut joutumisen oikeuteen.

pöh
Tänään 18:08
4
Heinäluomalla on varmaan omat syynsä olla tätä mieltä tässä vaiheessa.

nuttu ja kakku
Tänään 18:15
2
Heinäluoma (sd) toistaa sitä minkä jokainen maalaisjärjellä ajatteleva on jo aikaa sitten tämän tapauksen yhteydessä ehtinyt todeta: ”työsuhteen purkaminen – työnantajan kovin mahdollinen toimi työntekijää kohtaan – on laiton…” ja on sinä oikeassa.
Taisi saada opetusministeri (sd) niin kovaa palautekyytiä eilisen tv-esiintymisensä johdosta, että piti puolueesta saada esiin toisenlaisiakin näkemyksiä julkisuuteen. Tätä on politiikka.

Päätöksiä kehiin
Tänään 18:16
4
Ei mitään pitäisi, vaan PITÄÄ peua ja HETI!

merlot
Tänään 18:17
3
Heinäluoma ajattelee potkuja vain ay-miehen näkökulmasta.
Eerolle SAK:n entisenä ay johtajana johtajana kaikki potkut ovat laittomia.

seepi
Tänään 18:17
5
Hyvä, Hyvä.
Opettajalle on lyöty vaatimuksia. Oppilaat on unohdettu. Saavat kai tehdä mitä haluavat. Kouluviraston edustajan mukaan.
Huh haa.
Hyvä Eero. Näin sitä pitää.

Äiti
Tänään 18:18
5
Kerrankin joku sanoi asiat, niin kuin ne ovat!
Pisteet Heinäluomalle, jonka sanojen takana seisoo suurin osa suomalaisista!

Vihdoin joku roti
Tänään 18:24
4
Onneksi tämä tapaus alkaa pikkuhiljaa kulkeutua oikeaan suuntaan. Jotenkin itsestä tuntunut koko ajan, että rehtori on alunalkaen vain halunnut varmistaa omaa selustaansa lähtiessään valitsemalleen linjalle. Vaikkakin kysessä on naisrehtori, niin voitaneen sanoa, että täysin munatonta toimintaa rehtorilta.
Mahtavaa, että myös Arkadianmäeltä saadaan suoraselkäinen mielipide asiaan!

Kyllönen ja Gustafsson vaihtoon
Tänään 18:24
5
Hienoa puhetta Eero Heinäluoma! Korkealta tasolta tukea opettajille. Käytöstavat kunniaan.

James P
Tänään 18:26
4
Onko joku lukenut tuon Eeron ehdotuksen?
Siinä hän suosittelee keinoiksi laukkujen tarkastamisia, siivoustöiden määräämisiä ja muiden ’yleishyödyllisten’ tehtävien tekemistä jälki-istunnossa jne
En tiedä muista, mutta minusta nämä kuullostavat vankilaan sopivilta toimenpiteiltä.
Koulusta erottamista Eero pitää itsestään selvänä keinona. Eli käytännössä potkitaan nuori kadulle.
Onko niin, että tilanne paranee ja ongelmanuoret saadaan kaidalle polulle pakkotyöllä ja erottamisilla? Oikeasti? Eduskunnan puhemies – nyt järki käteen ja populismi taka-alalle.

smoggis
Tänään 18:28
6
Pakko ihmetellä opettajien ammattijärjestön hampaattomuutta asiassa. Kollega irtisanotaan aiheetta, ja toiset opettajat vaikenevat asiassa. Jos vastaavaa tapahtuisi SAK:n puolella koko tehdas pysäytettäisiin. Aivan turha on jatkossa valittaa järjestyksen puutetta kouluissa, jos tässä asiassa asetutaan irtisanojan puolelle.

Järkkeeejärkee
Tänään 18:28
6
Opettajalle voimia, kestää tämä hömppä yhteiskunta.

Miksi?
Tänään 18:32
5
Olisiko annettu potkut opettajalle, jos häirikkö olisi ollut kantasuomalainen?
Miksi tästä edes tuli näin iso haloo? Kuka alkoi valittamaan?
Tämä on ihan asiallinen kysymys ja toivon ettei tätä sensuroida ja miksi edes sensuroitaisiin?

Jarski
Tänään 18:34
6
Eero on oikealla asialla, mutta unohtaa yhden pienen jutun:Opettajalle pitäisi antaa työpaikkansa, sekä tuntuva korvaus,koska hän ei ole tehnyt mitään väärää. Ajatellaanpa, että jos, ja,kun kyseinen oppilas olisikin alkanut heilua puukon,kirveen, ym. muiden aseidenkanssa,kohta opettajat eivät uskalla puuttua niihinkään, pelkäämättä, että menee työpaikka. Ei nuorten teinien saa antaa mellastaa ihan miten sattuu!

Ulla M
Tänään 18:35
6
Hyvä, että joku valtaapitävä uskaltaa antaa maalaisjärkeen käyvän viestin potkujen antajille!

vema
Tänään 18:38
3
Ihan oikein. Kerrankin oikeassa.

Aslakka
Tänään 18:38
5
Eihän tässä ole kyse irtisanomisesta, vaan työsuhteen purkamisesta. Johon ei ole perustetta, vaan valitusprosessin ainoa mahdollinen ratkaisu on, että työsuhteen purkaminen perutaan, koska laillista perustetta sille ei ollut. Opettaja ja todennäköisesti hänen asiaansa ajava OAJ tulevat varmaan vaatimaan myös vahingonkorvauksia, joihin lienee perusteita. Niiden suuruus määritellään tuomioistuimissa.

*Silia
Tänään 18:40
2
Vilkaisin adressit sivustoa ja siellä vaaditaan kaikkien asiaan liittyvien eroa. Keskustelu käy kuumana ja kommentit ovat suurelta osin täysin karanneet käsistä. Yllättäen äänetys erottamisen purusta on saanut enemmän EI-ääniä. Minusta opettaja menetti malttinsa ja käytti kohtuuttomasti voimia. Oppilas olisi voinut loukata itsensä ja tilanne ei vaatinut noin kovakouraista käsittelyä. Itse kannattaisin vartijoiden palkkaamista ainakin isompiin ja ongelmallisiin kouluihin.

seepi
Tänään 18:40
5
Juu, mutta mites tuo asia kuuluu eduskunnan puhemiehelle?
Juu, juu. Se kuuluu kaikille.

Simo Mäkelä
Tänään 18:41
4
Miehen puhetta Heinäluomalta.

apua
Tänään 18:42
5
Voimakeinoja voi käyttää niin kauvan kuinväkivalta ja vastustus jatkuu vai pitäisiköse oottaa jonku häirikön vieressä jos mieli muuttuisi Eero oli oikeesa.l

ukki vm,47 kitee
Tänään 18:42
6
Onneksi meillä on edes eduskunnassa yksi ihminen ,joka ymmärtää oikean ja väärän tuomion. Viisikymmen luvulla kun minä koulua kävin,tämä tapaus olisi selvitetty niin,että opettaja olisi vetäissyt oppilaan tukkapäästä ja ulos asti. Eikä jälkipuintia käyty !

Hes
Tänään 18:44
1
Juu, mutta mites tuo asia kuuluu eduskunnan puhemiehelle?
Eero tuli niin sanotusti liukkaille. puhemiehelle asia ei kuulu, vaikka onkin oikeassa. mutta eihän näistä kommentaattoreistakaan sitä moni ymmärrä.

karakul
Tänään 18:51
8
Heinäluoma yrittää nyt pelastaa sen mokan minkä Gustafsson eilen vieläpä opetusministerin ominaisuudessa teki.
Ei ollut miestä tukemaan ahdinkoon syyttä suotta ajettua opettajaa, vaan peesasi tätä virkanaista.
Nainen kehtaa kirkkain silmin sanoa,ettei voi kannattaa väkivallalla kasvattamista,haluten vielä pahemmin leimata opettajan. Kuitenkin poliisi on todennut,ettei väkivaltaa ole käytetty.

heinisfani
Tänään 18:51
7
Opettaja työnsi oppilasta VOIMALLA, entä jos oppilas olisi lyönyt päänsä ja halvaantunut. Sanoisiko mr. haluan presidentiksi saman lausene?
tuosta videosta ei voi päätellä työnnön voimakkuutta, saattoihan oppilas itse hellätä ja juosta ulos saaden työnnön näyttämään voimakkaalta. Ihan hyvin voi sanoa, että jos oppilas ei olisi niin pääkkö ja suunsoittaja ei koko tialnnetta olisi syntynyt. Tassä tapauksessa oppilas oli yksin aloitteelinen ja provosoi itse tilanteen eli ihan oma vika ei opettajan.

seepi
Tänään 19:01
3
Yksi vinkki koulujen ongelmiin.
Rehtoreille ja linjajohtajille johtamisopetusta perusteista alkaen.
Rehtorit ovat niin kunkkuja, että kyykyttävät mennen tullen monia opettajia. Eivät ota vastuuta koulustaan, vaan lusmuilevat opettajien takana. Ovat niin ”mukavia” oppilaille.
Opetusvirastokaan Helsingissä ei tajua miten ongelmia tulee hoitaa!!!

Korhosen puolesta
Tänään 19:01
5
Jyrise Eero! Ryhtiä pyttyyn koulurauhan turvaamiseksi, jota Alppilan koulu ei nyt edusta ja valtaa käytetään todella väärin,annetaan tuki riehumiselle,ei opettajlle.
Opettaja on luokassaan asiantuntija.Kuulkaa häntä!

H-
Tänään 19:02
2
Miten 62% voi olla sitä mieltä ettei tätä irtisanomista pitäisi perua :o Huhhuh mihin järki on kadonnut tästä maasta kun häiriköiviä oppilaitakaan ei saa enää poistaa. Hyvä, että kohti uskaltaa enää katsoa ilman pahoinpitely syytettä….

obs.
Tänään 19:034
Jällen ollaan täysin rähmällään tilanteessa, jossa pitäisi olla jämäkästi aikuinen ja lähettää nuorille viesti siitä, mikä on sovelista ja mikä ei.
Mikäli potkut säilyvät, ottavat oppilaat vallan kouluissa kautta maan eikä koulun varinaisesta perustehtävästä tule yhtään mitään.
Opetustoimessa tulee korkealle johdollekin eteen vaikeita tiianteita, nekin tulee hoitaa eikä laittaa päätä pensaaseen.

Täyttä asiaa
Tänään 19:06
4
Juuri näin. Ja potkut sille opetusviraston virkanaiselle, joka kehtasi eilisessä Ylen keskustelussa vielä puolustaa törkeää linjaansa.
Varsinainen oikeusmurha Korhosta kohtaan ja vielä pahempaa se, että tuollaisella oikeasti vaarannetaan turvallisuus kouluissa, kun opettajia estetään pitämästä järjestystä ja kannustetaan häiriköitä heidän ”oikeuksiensa” kaiken yli asettamalla.

Kevättuuli
Tänään 19:07
3
Eihän se irtisanomisen peruminen paljon tilannetta muuta, jos hänen määräaikanen työsuhde päättyy kesällä ja hänen työsuhteensahan alkoikin vasta viime vuoden lokakuussa. Viesteistä luettua. Minusta monet viestit ovat olleet aika kovia pojalle, joka puolusti ruokalasta ulos käskettyä kaveriaan. Korhonen ei itsekään toiminut kovin fiksusti, vaikka eihän tämä tuuppaaminen yksistään anna aihetta irtisanomiseen.

oscari
Tänään 19:10
5
Puhemies on oikealla asialla. Tuo on miehen kannaotto vääryyttä vastaan. Tuollaisia meillä tarvitaan.

Samaa mieltä
Tänään 19:10
4
Täysin samaa mieltä Heinäluoman kanssa. Ensin erottaminen pitää perua ja jos ei tapahdu niin OAJ:n tuella oikeuteen. Sitten hallitus ja eduskunta tarkentavat opettajan oikeuksia ja säätävät esimerkiksi sen 3 päivän erottamisoikeuden. Jotakin järkeä tähän on pakko saada.

Erottakaa ne kouluemästä eronneet opetusviraston virkamiehet
Tänään 19:11
2
Tämä on mennyt ihan sairaaksi.
Opettaja poistaa sääntöjen mukaan häirikköoppilaan. Rehtori tekee rikosilmoituksen opettajasta ja vaihtaa itse työpaikkaa. Opetusvirasto irtisanoo uudenkin rehtorin kanssa pikaisesti opettajan.
Kansa herää ja opettajisto nähdessään suuren vääryyden. Poliisi sanoo, että väkivaltaa ei ole tapahtunut. Lailliset mielenosoitukset opettajan oikeuksista pidetään.
Opetusvirasto pysyy tiukasti kannassaan laittominen irtisanomiseen ja nolaa koko opetusviraston. Rehtori pysyy piilossa. Opetusministeri on pihalla kuin lumiukko, eikä hänestä saa selvää erkkikään.
Kansa ei anna periksi ja sitten alkaa poliitikkojen ääni kuulua. Gustafsson jää parin vuoden päästä eläkkeelle eduskunnasta, Heinäluoma varmasti haluaa jatkaa. Pari viikkoa ollaan oltu hiljaa ja nyt demarileirikin haistaa palaneen käryä. Päivi Räsänen oli ensimmäinen joka aikoja sitten kääntyi opettajan puolelle.

aaapo
Tänään 19:19
1
Mitä jos työnnetty oppilas olisi kompastunut/kaatunut ja loukannut itsensä vakavasti?
Haloo nyt kaikki..

Lydia l:n
Tänään 19:19
3
Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma on mies Isolla M:llä.
Olen aina pitänyt häntä oikeudenmukaisena miehenä. Nyt hän sanoi juuri oikeat sanat, oikeassa asiassa. Kuulukoon sitten hänen toimenkuvaansa tai eivät. Opetusministerillä on ollut aikaa tarpeeksi, sanoa jotain järkevää tähän, työhönsä kuuluvassa asiassa. Mutta en mina ainakaan tähänmennessä ole sellaista häneltä kuullut. Surkea valinta ylipäätään, että hänet on tuohon tehtävään valittu.

G. Kritic
Tänään 19:21
0
Rehtori tekee koulussa nämä päätökset, ei Eduskunnan puhemies.

Jaska Jokunen
Tänään 19:24
1
Juu, mutta mites tuo asia kuuluu eduskunnan puhemiehelle?
Kyllä hänelläkin on oikeus mielipiteensä ilmaista.

arvotaan arvot
Tänään 19:265
Eero sentään pystyy sanomaan. Jukka G oli eilenilatisessa nuorten a – talkissa, niin pihalla. että ei uskoisi opetusministeriksi. Hänellä sentään olis pitänyt olla asiasta riittävä tieto ja jonkilainen näkemys.

Demarina en elvistelisi
Tänään 19:27
3
Herra Heinäluoma puhuu viisaita! Viimeinkin joku poliitikoistamme/virkamiehistämme uskaltaa sanoa jotain.
Sisäministeri Päivi Räsänen puolusti ääneen ja kirjoituksin jo viikko sitten väärin irtisanottua opettajaa. Hän kertoi myös kuinka lainsäädännössä on puutteita koulumaailmassa sekä antoi vahvan tuen tarvittaessa opettajan voimankäytölle.
Demareiden leiristä on mielipiteitä on alkanut tulla tosi myöhään ja joka suuntaan. Gustafssonin kantaa en ole vieläkään saanut selville sössötelyssä vaikka on opetusministeri ja nuolee selvästi Helsingin opetusviraston Kyllösen kantoja.

lättä
Tänään 19:28
3
Upeaa että joku poliitikko rohkeni ottaa asiaan kantaa. Heinäluomaa on turha syytellä pisteiden keruusta. Ne pisteet olisivat olleet lähes viikon kenen tahansa muun noukittavissa. Ehkä ay-tausta auttaa ymmärtämään, ettei tällaisillä perusteilla jaella potkuja millään muulla työpaikalla.

Avuttomia katsellessa
Tänään 19:29
3
on todella hienoa, että näinkin ’iso’ kannanotto tulee asiaan!!
Opettaja toiminut aivan oikein ja lain nojalla.
Herranjestas, eihän nyky-opettajat saisi tehdä enää yhtään mitään, häirikön vuoksi. Johonkin on raja, kertakaikkiaan vedettävä. Opettaja palautettava välittömästi virkaansa!!!
Näitä ’ota kantaa’ täällä en todellakaan ymmärrä..tässä vaiheessa 62 prosenttia täällä äänestäjistä..hyväksyy irtisanomisen?? En todellakaan ymmärrä. Tulee mieleen, että nämä ovat vastaavanlaisten nuorten nyt jokin joukkoliike tänne laittamaan ääniä..? Tai sitten vanhempien, jotka pitävät omaa lastaan aina ’nuhteettomana’, vanhempien, joilla itselläki menee huonosti..

Jaska Jokunen
Tänään 19:312
Eero on huomannut, että nyt voi saada ääniä. Tämän asia voisi kuitenkin rauhoittaa äänien kalastelun ulkopuolelle, vaikka Persut siihen jo tarttuivatkin ja nyt myös SDP.
Vai siis missä virallisessa roolissa hän ottaa asiaan kantaa? Ei ainakaan eduskunnan puhemiehenä, sillä:
”Puhemies istuu istuntosalin edustalla korkeimmalla korokkeella ja poikkeaa muista kansanedustajista siten, ettei itse osallistu keskusteluun tai äänestyksiin eduskunnassa ja yleensä pysyttelee päivänpolitiikan ulkopuolella.”
Heinäluomalla on oikeus esittää mielipiteensä vaikka onkin demari ja eduskunnan puhemies. Ei kaikessa pidä nähdä vain äänten kalastelua. Selvyyden vuoksi sanottakoon, etten ole demari enkä tule Heinäluoman tämän mielipiteen vuoksi heitä äänestämään. Tässä nimenomaisessa asiassa olen kyllä samaa mieltä kuin Heinäluoma.

tapsa
Tänään 19:32
2
Löytyihän Heinäluomalta yksi värkevä kommentti, ei muutako toimeksi, sinähän olet vallankahvassa.

Päppä
Tänään 19:32
1
Järkyttävää, että eduskunnan puhemies antaa lausunnon asiasta, josta ei tiedä juurikaan mitään. Luulis että oikeusvaltiossa ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan… mutta ei tästä saa hienosti irtopisteitä, kun puolueella menee huonosti.

Yhteiskuntarauhaa Vasemmalla
Tänään 19:33
0
Veropakolaiseliitti kiittää, teitä kaikkia tyhmiä, jotka haluatte äärioikeiston viha- ja väkivaltajoukoille, lisää valtaa syväkyykyttää köyhiä ja syrjäytettyjä, sekä heidän lapsiaan, yhteiskunnassa.
Jääkiekkoväkivallan käyttö kouluissa ja vielä opettajalta, on surkea moka, josta pitää seurata erottaminen. On erittäin huono esimerkki nuorille, jos aikuiset ihmiset eivät hallitse hermojaan ja pärjää muuten, kuin kimppuun käymällä.

Erottaminen hyvä päätös
Tänään 19:35
2
Sellainen henkilö, joka ei hallitse omia hermojaan ja osaa pidättäytyä väkivallasta, ei kuulu opettajaksi, vaan ojankaivuuseen.

res.ltn
Tänään 19:39
3
Eero sanoo ääneen sen , mitä Jukka ei
uskaltanut.
Hatunnosto Eerolle ja Jukalle hamekangas.

Vt. rehtorille jälki- istuntoa heti.
Tänään 19:41
3
Tämän väärin perustein erotetun opettajan virkasuhde on palautettava välittömästi. Vt. rehtori ei ole käyttänyt oikein työnantajalle kuuluvaa virkaehtosopimuksen valvontamääräystä, vaan on hätäpäissään toiminut virkavelvollisuuden vastaisesti. Työnantaja ei tässätapauksessa ole ollut oikeassa. Miten vt. rehtori olisi niin lyhyellä työkokemuksella oppinut kunnallisen virkaehtosopimuksen määräykset oikein? Jos muu ei auta, niin opetustoimesta vastaavan lautakunnan on peruutettava vt. rehtorin päätös, silloin opettajan virkasuhde palautuu välittömästi. Ei työnantajakaan saa syyllistyä laittomuuksiin soveltaessaan kunnallista virkaehtosopimusta.

Eeron talli
Tänään 19:42
2
Hiukan kunnioitusta Heinäluoman suuntaan täytyy kyllä antaa.
Heinäluoma on oikeassa, mutta selvästi on näkynyt kuinka hän yrittää tukea ja auttaa hallituksen heikoimpia lenkkejä Gustafssonia ja Guzeninaa.

kansan poliisi
Tänään 19:464
Siis jos työntämällä ulosohjaaminen on pahoinpitely niin syyllistyykö ravintolan portsari rikokseen ku ohjaa kännisen pään aukojan pihalle???
Jos oikeus nyt toteaa näin, niin sen jälkeen jokainen poistyönnetty eiku tekemään tutkintapyyntöä tai rikosilmoitusta. Ja koska poliisilla on velvollisuus tutkia kaikki tietoonsa tulleet rikokset, niin muuta poliisi ei sitten ehdikään tekemään kuin tutkia tönimisiä.

Masinointia?
Tänään 19:50
2
Juu. Kumma juttu, että suurin osa äänestää ”Ei ” vaikka varmaan 98% kommenteista sanoisi ”Kyllä”. Mun salaliittoteoreetikkoaivot haistaa masinointia.

Täti
Tänään 19:51
3
Minkähänlaisen kuvauksen tilanteesta on antanut toinen paikalla ollut opettaja, joka näki tilanteen livenä ja oli läsnä varmaankin jo tapahtumasarjan alkuvaiheissa? Luulisi, että hänen sanansa olisi painanut aika paljon epäselvän kännykkävideon sijaan.

lukija
Tänään 19:55
2
Hienoa, että Heinäluoma puuttui asiaan arvostelemalla erottamista kohtuuttomana! Todellakin kuri kouluissa tulee olla opettajilla, sillä muuten koulujen työrauhalla ei ole mitään väliä. Ihmettelen todella Opetusviraston jyrkkää kantaa antamalla noin vain potkut tunnolliselle opettajalle. Tuntuu siltä, että heillä on todellisuuskäsitys koulujen toimista hukassa.

xyz
Tänään 19:57
3
Olen samaa mieltä, mutta kun katsoin Yle 1:n ohjelman torstaina, ja siinä esiintyneen Kyllösen, oletan, että irtisanomisen peruuttamiseen tarvitaan suuria voimia.
Toivottavastai peruuttaminen eli oikeus toteutuu.

Vanhempi
Tänään 19:57
2
Erottamisen perustelu tv-haastattelussa oli käsittämätöntä. Koska poliisinkaan mukaan mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut, miten potkuja voidaan perustella ”väkivallalla rankaisemista ei voida hyväksyä”. Opettajat haastavan murrosikäisen poistaminen tiloista ei ole väkivaltaa. Nyt täytyy ottaa järki käteen ministeriötä myöten, palauttaa opettaja virkaansa ja kohdistaa erottaminen laittoman päätöksen tehteisiin esimiehiin.

Suomalainen
Tänään 20:04
2
yli puolet erottamisen puolesta? no antaa sitten häiriköiden riehua miten tahtoo niinkö?
Uskon että moni sen takia äänesti erottamisen puolesta vain koska Eero puolusti opettajaa..

seurannut tätä nykymenoa
Tänään 20:08
0
Jaha, muistakaahan myös että Perussuomalaisten kansanedustaja teki heti tapahtuman jälkeen kirjallisen kyselyn opetusministerille koulurauhasta ym. mutta eipä sitä tällälailla isosti uutisoitu, eikä myöskään ylen ja mtv uutissa mainittu, eipä tietenkään kun oli Perussuomalainen, näin sitä uutisia saadaan vain ns. puolue median mukaan oikea ja asia sellainen että siitä pitää saada mainosta oikealle puolueelle, eipä tämä ole ensimmäinen kerta.
mutta päätös oli väärä, opettajan erottaminen on väärin ja oppilailla pitää olla opiskelu ja ruokarauha, ja häiriköt ja huutelijat pitää saada kuriin. Nythän oppilaat ovat niin pahoja suustaan että sitä hirvittää kuunnella, ilmeisesti tässä on ns. äidin- ja isänkulta joka ei heidän mielestään tee mitään väärää ja vanhemmat uskovat kaiken mitä lapsi heille kertoo ja tämä viesti mennyt myös tälle erottavalle taholle, minä uskon tässä ennemmin opettajaa, enkä suuriäänisiä oppilaita.
ns. todistajat pitäisi laittaa valan velvoittamana puhumaan totta, niin että he ymmärtäisivät mitä voi tehdä ja mitä ei koulumaailmassa.

Vaari Keskipohjanmaalta
Tänään 20:13
0
Kerrankin Heinäluoman kanssa samaa mieltä.
Eero on oikea mies oikeassa paikassa.

Watti
Tänään 20:15
0
Juu, mutta mites tuo asia kuuluu eduskunnan puhemiehelle?
Kun kukaan muu ei uskalla avata suuta.hyvä Eero!

abc
Tänään 20:17
0
Vuorostaan Heinäluoma kalastelee ihmisten sympatiaa itselleen!
Oikeassa kumminkin.

Ex-ope
Tänään 20:20
0
Ei kuulu vallan kolmijako-opin mukaisesti pätkääkään puhemiehelle – aika pöyristyttävää toimintaa. Turhaa on Heinäluoman jeesustellaa, kun itse on osana järjestelmää, jossa poliittinen tarkoituksenmukaisuus ajaa ohi pätevyyden – ei kai kukaan kuvittele, että kaupunkien kouluvirastoista saisi töitä ilman sopivaa jäsenkirjaa (= pätevydellä ei niin väliä). Voi tätä politikointia ja ääntenkalastelua…hohhoijaa

Netistä
2012-04-13 23:27

Heinäluoma: Alppilan opettajan potkut pitäisi perua

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288556577045.html#comments-anchor


Koonnut ja rivittänyt:
Viikkosanomat. Pertti Manninen.
PS. Kommentin kelloajan alapuolella oleva luku kertoo suositusten lukumäärän tallennushetkellä.

http://www.nettisanomat.com
on jo vuodesta 1999 lähtien julkaissut myös kirjoituksia ja kuvia kouluista ja koululaisista ja opettjistakin,

Oikeus omiin käsiin 2. Eduskunnan puhemieskin on sitä mieltä, että töihin vain! Tapaus ”Alppilan erotettu opettaja” ja Eero Heinäluoma.

lauantai, huhtikuu 13th, 2013

Oikeus omiin käsiin 2. Eduskunnan puhemieskin on sitä mieltä, että töihin vain! Tapaus ”Alppilan erotettu opettaja”.

 

Iltalehti: Heinäluoma MTV3:lle: Opettajan potkut pitäisi perua

Lauantai 13.4.2013 klo 16.16

Alppilan koulusta erotetun opettajan potkut vaikuttavat laittomilta, sanoo eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma MTV3:n nettikolumnissa.

Eero Heinäluoman mielestä Alppilan koulun opettajan potkut vaikuttavat laittomilta.

Eero Heinäluoman mielestä Alppilan koulun opettajan potkut vaikuttavat laittomilta. (VILLE RINNE)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041316897865_uu.shtml
Kommentti: Voiko 200 000 ihmistä olla väärässä, ja tietenkin nämä  2, Jussi Halla-aho, joka ehti ensimmäisenä, ja viikkoa myöhemmin tämä  Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma.
Iltalehdet ja Iltasanomat ovat järjestäneet kyselyitään, joissa kysytään jotakin opettajan erottamisesta ja oikeinkäytöksestä tai väärinkäytöksestä, Adressissakin on jotain kysytty ja jaettu myötätuntoa erotettua opettajaa kohtaan.
Kaikki ulkopuoliset ovat kuitenkin väärässä ja haluavat jonkinlaisella kansanhuutoäänestyksellä päättää ja tuomita asiasta.
Nythän se on hyvissä käsissä, valtakunnan ylin syyttäjä tutkii asian kiihkottomasti, kyllä kai tällainen lasten ja opettajien hyvinvointiin liittyvä asia kiihkottomasti tutkitaan.
Välillä oikeuslaitos suoltaa minkälaisia päätöksiä tahansa, mutta tutkimisen ja asiaan syventymisen luulisi ainakin tässä asiassa olevan paikallaan.
Tämä kirjoitus perustuu siihen videoon, jota en ollut nähnyt ennen Jussi Halla-ahoa arvostelemaani kirjoitusta, Nyt sen on Heinäluomakin nähnyt,  Toivottavasti hän on myös katsonut MTV3:n 45 minuuttia -ohjelman, jonka näin sattumalta netissä, Siinä tämä kyseinen opettaja käytti ruokalasta poistamastaan oppilaasta ilmaisua ”TYYPPI”. Minusta se itse poisto näytti aika rajulta tönäisyltä, Pelkästään sen perusteella rehtorin erottamispäätös ei näytä kovin pahalta. Voisi kai sitä hermostua ammatillisemmin.
Toivon tietenkin, että opettaja muuttaa tapansa, ilmoittaa muuttavansa ja huolehtii, ettei ikävä tapahtuma pääse toistumaan, niin kaiketi hänelle pitäisi sija löytyä jossain toisessa työyhteisössä.
Viikkosanomat. Pertti Manninen. Lauantai 2013-04-13 20:14.