Posts Tagged ‘kommentit’

2020. Maaliskuu. Aprillipäivän aattona. Sdp:n kannatus ohitti perussuomalaiset Alman kyselyssä. Keskisuomalaisen lukijoiden kommentit.

tiistai, maaliskuu 31st, 2020

Lainaus Keskisuomalaisesta:

Kotimaa 

Alma-kysely: SDP:n kannatus nousi perussuomalaisten ohi.

Sdp:n suosioon on vaikuttanut pääministeri Sanna Marinin esiintyminen, tutkija kertoo Alma Medialle. Kuva: Emmi Korhonen / Lehtikuva

Sdp on noussut kannatusmittauksessa perussuomalaisten ohi, kertoo Alma Median tekemä kysely. Asiasta kertoo muun muassa Iltalehti.

Kyselyn mukaan sdp:n kannatus oli maaliskuussa 21,1 prosenttia ja perussuomalaisten 20,1 prosenttia. Edellisessä kyselyssä ero oli viisi prosenttiyksikköä perussuomalaisten eduksi (21,7–16,7).

Alman haastatteleman Tampereen yliopiston politiikan tutkijan Johanna Vuorelman mukaan SDP:n kannatusloikan taustalla ovat Suomessa vallitsevat poikkeusolot ja pääministeri Sanna Marinin (sd.) julkiset esiintymiset.

–  Pääministeripuolue erottuu Suomessa hyvässä ja pahassa. Pääministerivetoisuus näkyy näissä kannatusmittauksissa, Vuorelma sanoo.”

Keskisuomalaisen lukijoiden kommentit:

”40 kommenttia

Naapurinpoika

Missä viipyy Unton kommentit? Odotan innolla!

Nobelaner

Sinne jäi persut räksytyksineen kuin tikku paskaan! D

Valopilkku

Kusetus gallup?

WEM

Vaikeissa olosuhteissa osaaminen ja vastuunkanto punnitaan ja näkyy nyt gallupissakin. Oppositiolla oleva nälvimismalli ilman parempaa osaamista tai tekemistä ei tuo kansan kannatusta.

sir-papu

@Naapurinpoika

Missä viipyy Unton kommentit? Odotan innolla

Unto jo siivoilee perunakellariaan, ei kerkeä kommentoimaan kusetus galluppeja.

Pekat

Kepu, vihreät sekä vassarit sukeltavar ja erittäin rajusti, tulee hallitukselle sisäisiä paineita.

Karhu III

Hyvin kuulemma Marin onkin esiintynyt televisiossa. On kerännyt paljon kehuja yli puoluerajojen. Mutta toimetkin ovat olleet oikeanlaisia, omasta mielestäni vähän hitaasti, mutta varmaan useimmille riittävän nopeita.

Karhu III

Ja onneksi Rinne lähti. Hänen avullaan SDP:n kannatus olisi nyt 0%.

Tukka hyvin,kaikki hyvin

Jos perussuomalaiset olisivat päähallituspuolue niin mitenkähän tästä hässäkästä olisi selvitty?

Jo pelkkä ajatus,että Halla-Aho pääministerinä ja Niikko ja se toinen kiinalaisten kaveri,sekä Kike joinakin muina ministereinä saa ihon kananlihalle.

Näissä oloissa tätä tilannetta tuskin muukaan kuin nykyinen hallitus olisi kyennyt paremmin hoitamaan.

JK.Haitta-persut voisivat hyvinkin jo lopettaa hallituksen kampittamisen ja tehdä yhteistyötä tänä vakavana aikana.

Unto Pynnönen

Gallup-tuloshan on ihan hyvä SDP:n ja perussuomalaisten kannalta, mutta kylläkin erittäin huono muiden puolueiden osalta. Arvelen kuitenkin, että kohta ilmestyvässä YLE:n kyselyssä perussuomalaiset säilyttää edelleen ykkösasemansa, sillä Alman ja Lännen Median gallup-kyselyt ovat hyvin suopeita aina etenkin SDP:lle.

NicktheD

On persut olleet kyllä (jopa harmillisen) hiljaa. Paljon on jäänyt nauramatta… Ehkä kaikkien kannalta kuitenkin parempi näin.

Tukka hyvin,kaikki hyvin

Onko tämä jokin puolueiden välinen kilpajuoksu?Eikö tarkoitus kuitenkin ole hoitaa tämäkin asia kuntoon mahdollisimman pian ja tehokkaasti.

Pertum

On erinomainen asia, että naiskvintetin näkyvin solisti on saanut nostettua demarien kannatusta. Ei sitä pidä kadehtia.

Selvää on kuitenkin, että persut pysyvät mitalikolmikossa tuleviin kuntavaaleihin asti, joissa tullevat voittamaan.

Nimimerkki Nobelanerin on syytä siivota suutaan ja lopettaa paskapuheet, sillä galluppien summa on aina 100 prosenttia. Kun yhdellä kannatus nousee, niin toisilla laskee. Ymmärrätkö?

Vilju

Kiitos hyvästä työstä suomalaisten parhaaksi. Hienoa Sanna.

JesseT

No,nyt on siis saatu hallitusprinsessat arvojärjestykseen. Saas nähdä,miten hopealle sijoittunut nelikko suhtautuu tilanteeseen? Popcornit esiin kansa,kohta alkaa muutaman viikon kestävä catfight,jonka lopputulemana barbikupla poksahtaa lopullisesti historiaan. Fantsua. =D

Unto Pynnönen

Tämän gallup-kyselyn mukaan hallituksen naisviisikosta on onnistunut galluppiin vastanneiden mielestä vain SDP:n puheenjohtaja pääministeri Sanna Marin ja vastaavasti muiden hallituspuolueiden puheenjohtajat huonosti, joten tulos ei kovinkaan imartele näiden muiden puolueiden puheenjohtajia.

JesseT

Pertum. Ei nobsu jummarra,ei vieläkään edes sitä,että tämä kausi-influenssa voi sittenkin olla coronaa?

Topi Järvilaakso

Odotettu tulos tautisena aikana, siitä sen enempää.

vmp

Tämä kertoo kuinka lyhyt muisti kansalla on.

Topi Järvilaakso

“ Ja se jurnutti heit, mutta kutkutti meit, niinhän me olimme sen tuumanneet…”

– J. Alfred Tanner-

En tykkää

Persut, nyt ei ole aika räksyttää vaan pitää toimia kansalaisten parhaaksi.

Ottakaa soppakanuunanne ja jalkautukaa jakamaan ravintoa sitä tarvitsiville. Apua tarvitsevia oikeasti on jo. Hygieniaa ei saa unohtaa

peguaani

Ansaittu ykköspaikka, persujen jurnutus vielä liian korkealla mutta se siitä. Nyt on isompia asioita käsillä, yhteistyöhön tarvitaan kaikkia.

JesseT

Olette te komukat hassuja,kun pikku “kausiflunssanne” uhrit on laskettu,meillä on juhannukseen mennessä uusi hallitus. Barbien törkeää hidastelua ei kansa tule antamaan anteeksi. Tähtiin kirjoitettu juttu.

Maalta tullaan

Kaikki töihin nyt, yhteisen asian eteen. Naiset johtaa ja hyvin näyttää toimivan.

Kohmun mies

Hyvä, edetään rauhallisesti.

Teronen

“Miksi Suomi ei tee mitään? Miksi hallitus seisoo tumput suorina? Tämä ei nyt etene naistenlehdissä loistamalla!”

Äijää v*tuttaa, kun oma käyrä osottaa alaspäin. Ja vielä komukkabarbien takia.

PS… ain niin, se onkin PS )

JesseT

Fakta satuttaa,ymmärrän toki terosta & muita punatolvanoita. Koittakaa nyt kuitenkin jaksaa,meillä on kohta muutenkin krematorioiden väki ylityöllistettynä ja ko.laitosten piiput tulipunaisina.

M136

@Teronen

“Miksi Suomi ei tee mitään? Miksi hallitus

Kahdella (2) äänellä pääministeriksi valittu heräsi

euforisesta tilasta 1,5 kk liian myöhään.

Ensimmäinen korona 29.1. Barbit ja 80 avustajaa eivät edes tienneet,

että Suomeen tulee lentokoneita Italiasta ym. Puhumattakaan matkustaja-

määristä.

Suomi saa halutessaan joka lennon lähtöselvityksen jälkeen

kaikkien matkustajien nimet ym. tiedot. Ne ovat Hki-Vantaalla

vaikka kone on vasta rullaamassa Milanossa.

Matkustajatietojen kerääminen perustuu Euroopan Unionissa säädettyyn PNR-direktiiviin,

joka tuli voimaan toukokuussa 2016

Jos kone putoaa lentoyhtiön pitää ilmoittaa koneessa ollet 2h kuluessa.

vähemmän…

K Ränkkä

Olette te komukat hassuja,kun pikku “kausiflunssanne” uhrit on laskettu,

Kädet ristiin että äitintissit-jesse , kuuluu heihin

JesseT

Laittaako muslimit käsiä ristiin toivoessaan jtn.. ? Nyt kyllä puijaat,mokomaki lankkinassu. =D

Ettei maa viheriöisi

Perussuomalaiset osaavat kyllä räksyttää, osoitella ja uhota. Kun maailma ja yhteiskunta joutuvat tiukan eteen, tämä porukka toki välttelee vastuuta parhaansa mukaan koska siitä ei oikeasti muuhun ole.

M136

@WEM

osaaminen ja vastuunkanto

1,5 kk vastuunpakoilua. Piti laittaa ulkorajat kiinni heti 29.1.

laitetiin sisärajat kiinni. Eduskunnassa on 6 lääkäriä (niistä 1 eläinlääkäri)

Vain kristillisdemokraattien erikoislääkäri Sari Tanus (KD) sanoi puheessaan, että

on käsittämätöntä miten porukkaa lappaa lentokentälle korona-alueilta.

Demujen “profeettana” hääräsi Aki Linden (sdp) ent. HUS-johtaja, joka

ei missään vaiheessa esittänyt yhtään mitään rajoituksia.

“Linden on toiminut Sdp:n piirihallituksessa yli kymmenen vuotta. Nuoruudessaan Lindén oli taistolaisaktiivi ja toimi Turun marxilaisten opiskelijoiden puheenjohtajana.

Lindén visioi sosialistisesta vallankumouksesta ja toimi Skdl:n valtuutettuna Turussa.”

Entäs vihreä lääkäri, anestesiologian ja tehohoidon erikoislääkäri Mirka Soinikoski (vihr.).

Soininkoski jakeli twitterissä Ohisalon naamakuvia, veivasi iänikuista

“lastenetu” posetiivia ja ylistysvirsiä ratahankkeelle.

Ei sanaakaan mistään koronasta.

vähemmän…

JesseT

Jännä seurata jatkossa miten peltojussit hoitavat itsensä kuiville tästä punaisen titanicin kohtapuoliin tapahtuvasta haaksirikosta. Vastaus: ei mitenkään.

RSV

Demarien kannatus on yleensä noussut kun eivät ole tehneet mitään.

Teronen

@JesseT

Jännä seurata jatkossa miten peltojussit hoitavat itsensä kuiville

Älä jesse suotta jännää, tulee jännäkakka pian housuun.

Peltojusseilla ei tänä keväänä ole ongelmia, sillä Jani Mäkelä on luvannu puhua paskaa koko Suomen peltojen tarpeisiin. Saattaa jäädä vähän ruotsalaisillekin )

Tuolta sulle maistiaisia sitä itteensä

Ettei maa viheriöisi

Demarien kannatus on yleensä laskenut kun maassa on ollut porvarillinen komento ja päätöksiä on runnottu säästösyillä ja yleisen kansallisen edun nimissä, jolloin vain harvat ja valitut ovat päässeet nauttimaan varainsiirrosta kansallisen verotuksen ulottumattomiin…Työllisyystoimet ovat tällöin olleet orjatyötä, riistoa ja alipalkkausta.

JesseT

teronen. Eikö pakettipeltolaisten kannattaisi katsoa hieman pidemmällekin,kuin vain tähän kevääseen?

Lukutoukka

Tästä näkee, miten vähän perillä asioista ihmiset ovat ja miten tunteet johdattelevat.

Marinin habitus on varma ja hän esiintyy selkeäsanaisesti. Peloissaan oleva kansa uskoo nyt häneen.

Mutta asiallisesti SDP:n politiikka ei ole sen parempaa kuin ennenkään, tämä kriisi ole suinkaan vielä hoidettu eikä varsinkaan poliitikkojen toimesta. Tämän jälkeen vasta edessämme sitten onkin kriisien kriisi, varsinainen sotakorvausten maksu. Siinä tilanteessa poliittiset voimasuhteet punnitaan uusilla mittareilla.

vähemmän…

JesseT

Lukekaa lukutoukkaa,jos ette minua usko.

san

@Lukutoukka

Mutta asiallisesti SDP:n politiikka ei ole sen parempaa kuin ennenkään, tämä kriisi ole suinkaan vielä hoidettu eikä varsinkaan poliitikkojen toimesta.

Kerropa Lukutoukka kenen politiikka on parempaa tässä tilanteessa…

Siinä tilanteessa poliittiset voimasuhteet punnitaan uusilla mittareilla.

Punnitaan, mitä punnitaan… mutta älä suotta sitten itke, jos joudut itse tekemään joitakin “uhrauksia”…

Kommentointi on käytössä vain tilaajille.”

31.03.2020 23:22.

Kansa on puhunut!

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Tiistai 31.03.2020. 23:24.

 

2018. Maaliskuu. Aamulehti: ”Korvauksia leikataan yli puolelta työttömistä. ” Ennakkotieto. 12 kommennttia.

keskiviikko, maaliskuu 28th, 2018

2018. Maaliskuu. Aamulehti: ”Korvauksia leikataan yli puolelta työttömistä. ” Ennakkotieto. 12 kommennttia.

Niinhän siinä sitten kävi, kuinka otaksuttiinkin käyvän. Aktiivimallista tuli leikkuri. Näin tietää kertoa Aamulehti kirjoituksessaan keskiviikkona 28.03.2018 paria päivää ennen kuin aktiivimallin ensimmäinen tarkastelujakso menee umpeen. Mattimyöhäiset työnhakijat vielä ehtisivät mukaan, mutta viiden päivän kurssilaiset eivät enää ehdi, jos kurssi ei ole alkanut viime viikolla. Ei kai sentään pitkänäperjantaina tai muina pääsiäisen päivinä koulutusta järjestetä.

Olin epäileväinen alusta lähtien työpaikkojen löytymiseen ja koulutusten järjestämiseen.

Lue Viikkosanomista juttu:
2018. Presidentti Niinistön naiivi usko työllisyyskurssien järjestämisen mahdollisuuksiin:

”Presidenttiehdokas Sauli Niinistö perusteli presidentti Sauli Niinistön hyväksymää ja allekirjoituksellaan vahvistamaa työttömien aktiivimallilakia Oulussa järjestetyssä presidenttiehdokkaiden tentissä. Tässä lopussa ote Verkkouutisten artikkelista.

Johdannoksi:
Karkea laskelma kurssien järjestämistarpeesta:
Aktiivimalliin kuuluvia työttömiä 270 000.

– joista 5000 löytää 18 tunnin työrupeaman
– joista 5000 omnnistuu yrityksen perustamisessa
– joista 10000 luopuu myös koulutusmahdollisuudesta ”vapaaehtoisesti”

JÄLJELLE JÄÄ 250 000 koulutettavaa (5 päivån koulutus).

Jos koulutus toteutetaan helmikuusaa, maaliskuussa ja huhtikuussa 2017, siis ensimmäisenä vaatimusjaksona, mahdollisia koulutuspäiviä on 60 arkipäivää ja 12 viikkoa.

Jokaiselle viikolle jää 20833 koulutettavaa. Jos koulutusta järjestetään 200 eri paikassa, niin tasaisesti jaettuna jokaiseen koulutuspaikkaan tulee 104 koulutettavaa koko viikoksi.

Tällaisesta koulutusrumbasta on siis selvittävä.

Koulutettaville kuuluu maksaa matkat koulutuspaikalle halvimman mahdollisen kulkuvälineen mukaan. Kaikkialla ei julkisia kulkuyhteyksiä edes ole. Oletetaan, että matkakustannukset olisivat 60 per henkilö (5 päivältä), yhteensä siis 15000000 (15 miljoonaa euroa).

Päiväraha 9 euroa/päivä ruokailuun 2250000 (2 miljoonaa 250 tuhatta).

200 kurssinvetäjää on jostakin löydettävä ja koulutusviikko maksaisi ehkä (taksoja tuntematta) 2000 euroa, tämä tekisi yhteensä 400000 euroa.

Tällaisen rumban toteutumiseen presidenttiehdokas Sauli Niinistö näyttää uskovan.

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Lauantai 13.01.2017 11:41.”

http://viikkosanomat.fi/2018/01/13/presidentti-niiniston-naiivi-usko-tyollisyyskurssien-jarjestamisen-mahdollisuuksiin/

Jutussa on myös suora lainaus Niinistön suusta kuten esim.
”– Mutta: ellei sellaisia puutteita ole, jos ne poistetaan, niin silloin myös ne argumentit joita te esititte, poistuvat. Jos turvataan, että niihin aktiivitoimenpiteisiin on riittävästi resursseja, Niinistö totesi Haataiselle ja Kyllöselle.

– Olen kyllä sitä mieltä, että jokaiselle pitää olla se mahdollisuus.”

http://viikkosanomat.fi/2018/01/13/presidentti-niiniston-naiivi-usko-tyollisyyskurssien-jarjestamisen-mahdollisuuksiin/
—-

Palaan tähän Aamulehden ennakkotietokirjoitukseen valikoiden joitakin osia siitä ja sitten lopuksi lukijoiden kommentteja useissa osissa.

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Keskiviikko 28.03.2018 12:24.

Päivämäärät korjattu torstaina 29.03.2018.
_____

Aamulehti. Työelämä. Keskiviikkona 28.03.2018:
Kelan ennakkotiedot paljastavat aktiivimallin todelliset vaikutukset – Korvauksia leikataan yli puolelta työttömistä

”Kelan ennakkotietojen mukaan työttömyysturvan saajista vajaa puolet eli 46 prosenttia on alkuvuoden aikana täyttänyt aktiivisuusehdon. Tämä tarkoittaa, että korvauksia leikataan 54 prosentilta eli yli puolelta työttömistä.”
UUTISET 28.03. 06.00 Päivitetty 07.07. Kati Kalliosaari. Aamulehti

”Kelan ennakkotietojen mukaan työttömyysturvan aktiivimalli on purrut lähes puoleen eli 46 prosenttiin työttömistä. He ovat täyttäneet aktiivisuusvelvoitteen ensimmäisellä kolmen kuukauden tarkastelujaksolla, joka päättyy maaliskuun lopussa.

Vastaavasti aktiivisuusehto on jäänyt täyttymättä 54 prosentilta eli yli puolelta niistä 215 339 ihmisestä, jotka saavat Kelan peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea. Heidän työttömyysetuuttaan leikataan huhtikuun alusta lähtien.

Nämä luvut vastaavat Kelan 25. maaliskuuta mennessä kirjaamia aktiivisuustietoja, joten pieniä muutoksia saattaa vielä tulla.”

”Korvauksia leikataan.
Kela lähettää päätöksen niille työttömille, joiden aktiivisuusehto ei ole täyttynyt. Ensimmäiset kirjeet saapuvat heti pääsiäisen jälkeen.”

”Kelassa on varauduttu myös siihen, että toimeentulotuen tarve kasvaa, kun työttömyysetuuksia leikataan.”

Vasta toukokuussa.
Ansiosidonnaisella päivärahalla olevat saavat työttömyyskassaltaan postia vasta myöhemmin.”

”Toukokuun alussa saapuvassa maksupäätöksessä kerrotaan, että päivärahan määrää on leikattu. YTK:n verkkosivuilla jokainen voi käydä katsomassa oman aktiivisuuslaskurinsa, joka kertoo tilanteen.”

https://www.aamulehti.fi/uutiset/kelan-ennakkotiedot-paljastavat-aktiivimallin-todelliset-vaikutukset-korvauksia-leikataan-yli-puolelta-tyottomista-200840293


Kommentit (56)

ITSE TÖISSÄ OLEVA
Ai aktivoitui? Eli tämä otanta on kokonaan sellaisista henkilöistä, jotka eivät ole viime vuonna olleet lainkaan töissä, TE-koulutuksissa eivätkä olleet keikkayrittäjiä? Eiköhän pitäisi puhua aktiivisena olleista eikä aktivoituneista. Ja tuskin ”aktiivisten” osuus työttömistä on isompi kuin ennen lakia. Saisiko siitä tilaston?
28.3.2018 | 11:17 |

PAAVO
Miksi ette haastattele henkilöitä jotka eivät ole täyttäneet noita ehtoja? Tämä on puolueellista ja manipuloivaa journalismia.
28.3.2018 | 11:05 |

NIMETÖN
Minun työllistyminen ei johdu aktiivimallista. Hain töitä samanlailla kuin ennenkin. Sattui vaan tulemaan vastaan se paikka johon minut valittiin
28.3.2018 | 11:02 |

NIMETÖN
Jos halutaan selvittää tämän lain ”aktivoinnin” vaikutuksia, selvitetään sitä muutosta mitä mahdollisesti on tapahtunut osa-aikaisesti ja satunnaisesti työskentelevien määrässä. Nythän uutisoidaan että tämä laki on aktivoinut lähes puolet – ja oletetaan, että ilman lakia nämä kaikki olisivat täysin työttömiä.
Kuitenkin jo ennen lakia suuri osa työttömistä oli osa-aikatyössä tai ainakin satunnaisissa 0-tuntisoppari-töissä. Heidät lasketaan tässä tämän lain ansiosta aktivoituneiksi. Valeuutinen, ihan väärin ja täyttä potaskaa ja suorastaan harhautusta!!!!
Jos työvoimapoliittisia koulutuksia ja työllistämistöihin varattuja rahoja ja sopimuksia on nyt lisätty, mahdollinen aktiivimallin vaikutus eli lisäaktivoituminen tältä puolelta johtuu pelkästään siitä. Ei tästä laista hitusen vertaa.
28.3.2018 | 10:54 |

KOKOPÄIVÄINEN TYÖNHAKIJA
Minua ei aktiivimallin leikkuri heilauta. Ilmaiseksi en töitä ala tekemään. Pätkätyöhön en mene muutaman euron takia. Tämän hallituksen pillin mukaan en ala tanssimaan.
Haen töitä, palkkatöitä, koko ajan. Jouduin muuttamaan tänne perhesyistä. Nyt jo 8kk ilman menestystä työnhakua. Tampere on ollut totaalinen pettymys minulle.
28.3.2018 | 10:48 |

NIMETÖN
Aktiivimalli on irvikuva työttömän aktivoitumisesta. Malli ei mitenkään ota huomioon ihmisen omaa, todellista yrittämistä ja aktiivisuutta työnhaun suhteen. Malli ei myöskään tunnista työttömien eri elämäntilanteita, joissa on todella oleellisia eroja.

Mallin puoltajat kehtaavat elvistellä sillä, että ”yhteiskunnanko pitäisi elättää kotona makaavia työttömiä?” Mitä vastaatte siihen, kun kerron että olen mukisematta maksanut veroni yli 40 vuotta tälle yhteiskunnalle, ja noita veroja on käytetty erilaisiin kohteisiin kuten lapsiin, koulutukseen, työttömiin, toimeentulotuen tarvitsijoihin… Nyt, kun itse olen työtön 60-vuotias, minulta leikataan ansaitsemastani työttömyyskorvauksesta surutta, enkä pysty asiaan yrityksistä huolimatta vaikuttamaan millään tavalla.

Tämäkö on kiitos siitä, että olen kantanut korteni kekoon? Tämäkö on oikein, mallia ylistävät hyväosaiset?
28.3.2018 | 10:46 |

NIMETÖN
Leikatkaa vain se kolme kymppiä kuussa. Saan sen keräämällä pulloja yhden viikonloppuyön ja samalla hyvää liikuntaa. En ala elämään siten että raportoin olenko aktiivinen valtiolle juoksemalla kaiken maailman pilipali tilaisuuksissa jotka eivät auta lainkaan. Varsinkin kun näen selvästi että hallituksella ei ole mitään hajua mikä on tulevaisuus ja kuinka sitä varten pitäisi luoda uusi perusta eikä siitäkään ole hajuakaan.
28.3.2018 | 10:42 |

NIMETÖN
”Kelan ennakkotietojen mukaan työttömyysturvan aktiivimalli on purrut lähes puoleen eli 46 prosenttiin työttömistä”

Voiko ikävämmin ja törkeämmin harhauttavaa uutisointia olla? Miettikään nyt vähän ja kantakaa vastuunne.
Tuosta 46%sta, joiden korvauksia ei leikattu
– ja joiden nyt uutisoidaan aktivoituneen tämän lain takia!!! – on varmaan lähes kaikki sellaisia, jotka ovat jo ennenkin ja laista riippumatta tehneet osa-aikatyötä ja hakeneet soviteltua korvausta. Tai tehneet 0-tuntisoppareilla satunnaisia töihin jo tähänkin asti. Kun lisätään lukemaan ne, jotka olisivat osallistuneet työvoimakoulutuksiin yms. toimenpiteisiin tästä laista huolimatta.

Todellinen lain vaikutus laissa kuvattuun aktivoitumiseen (joka ei siis sisällä suurinta osaa varsinaisesta työn hakemisesta vakituisiin tai määräaikaisiin töihin) lasketaan niin, että selvitetään tuo erotus, paljonko on tullut uusia silloin tällöin ansiotyötä tekeviä tai paljonko enemmän kuin ennen väkeä osallistuu työkkärin ”toimenpiteisiin”, eli työvoimapoliittisiin koulutuksiin tai erilaisiin työharjoitteluihin.

Lisäksi se, että yli puolelta nyt leikataan tukea, kertoo sen, että laki on täysin epäonnistunut. Suurin osa niistä joilta leikataan, ovat heikoimmassa asemassa työllistyminesä suhteen olevia henkilöitä. Työmarkkinatuen saajia, joilla on erilaisia vakavia esteitä työllistyä, joiden toimeentulo on ennestään heikkoa.
28.3.2018 | 10:41 |

LUNA
Oikeasti. olisitte tässä artikkelissa kertoneet myös sen, että kun KELA tutki moniko viime vuonna työttömänä olleista olisi viime vuoden aikana aktiivimallin ehdot täyttänyt, lukemat olivat käytännössä samat!! Iltalehti uutisoi siitä 7.3. Tässä uskottelette, että aktiivimalli olisi saanut aikaan jotain tavanomaisesta poikkeavaa aktiivisuutta, tosiasiassa aktiivisuus on samalla tasolla kuin viime vuonna, eli uutisointinen on harhaanjohtavaa ja valheellista. Aktiivimalli ei ole aktivoinut muuta kuin virkamiehiä.
28.3.2018 | 10:40 |

https://www.aamulehti.fi/uutiset/kelan-ennakkotiedot-paljastavat-aktiivimallin-todelliset-vaikutukset-korvauksia-leikataan-yli-puolelta-tyottomista-200840293

Kommentit uusimmasta vanhimpaan.

Ensimmäiset kolme kommenttia klo 06:57 – 07:06.

NIMETÖN
Selvittäkääpä miten iso aktivoituneista työttömistä on saanut työpaikan.
28.3.2018 | 06:57 |

NAINEN 61V.
Täytän kohta 62v ja olen nyt puolen vuoden sijaisuudessa kasvatusalalla, jossa kesällä ei töitä ole. Minua siis tullaan rankaisemaan vaikka olen monin verroin täyttänyt aktiivisuusmallin ehdot tammi-toukokuulla. Lisäksi aprikoin pysynkö niin työkuntoisena kaikkine nivel ym vaivoineni, että voisin ottaa raskaita kehoa rasittavia töitä taas ensi talveksi vastaan?

Ja lisäksi minua rangaistaan joka vuosi kun olen ollut aktiivinen ottamaan vastaan erilaisia pätkätöitä, ammattiliiton viikon karenssilla, jolloin en saa mitään rahaa mistään. Koen suurta arvonalennusta kun silti minua rangaistaan vaikka olen tehnyt kaikenlaisia töitä huolimatta korkeakoulututkinnoistani. Epäkohtia siis molemmissa käytännöissä.
28.3.2018 | 06:58 |

NIMETÖN
Suomi ottaa edelleenkin miljardeja velkaa, jotta hyvätuloiset voivat kerskakuluttaa ja laittaa lapsilisät lasten osakesalkkuihin. Entä verhohelpotukset, yritystuet, maahanmuuttajien kotoutus ja Talvivaara. Kustannetaanko nekin velkarahalla, vai leikkauksilla, jotka otetaan köyhiltä ja vielä köyhemmiltä. Puhumattakaan Sotesta, joka nykymuodossaan tulee romuttamaan koko hyvinvointiyhteiskunnan.
28.3.2018 | 07:06 |

https://www.aamulehti.fi/uutiset/kelan-ennakkotiedot-paljastavat-aktiivimallin-todelliset-vaikutukset-korvauksia-leikataan-yli-puolelta-tyottomista-200840293

2017. Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! Osa3. HS-gallupin seuraavat 35 kommenttia.

maanantai, joulukuu 25th, 2017

2017. Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! Osa3. HS-gallupin seuraavat 35 kommenttia.

Edelliset kirjoitukset osoitteissa:
http://viikkosanomat.fi/2017/12/25/tilaustutkimus-hallituksen-suosio-kasvanut-hs-sipilan-hallituksen-arvosana-nyt-korkeimmillaan-sitten-kesan-2015/
JA
http://viikkosanomat.fi/2017/12/25/2017-tilaustutkimus-hallituksen-suosio-kasvanut-osa2-hs-gallupin-seuraavat-13-kommenttia/

Nyt siis 35 uutta kommenttia. Osassa myös presidenttiasiaa, joka on alkuperäisessä Helsingin Sanomien jutusssa.Toimittajanahan HS:n jutusssa on Olli Pohjanpalo ja HS:n vastaava päätoimittaja on Kaius Niemi.
Viikkosanomat. Pertti Manninen. Maanantai 25.12.2017 18:34.

HS 25.12.2017:

”Honkajoki
25.12. 12:46

Kotimaan puolesta: Niinistön luvut ovat radikaalisti tippuneet haastatteluajankohtaa luvuista. Ensinnäiset tv-tentit haastattelu jakson lopulla paljastivat Niinistön hoitaneen tehtäväänsä loppujen lopuksi aika surkeasti. Hän on esimerkiksi. heikentänyt suomalaisten turvallisuutta ajamalla EU:sta sotilasliittoa ja täten suomen liittoutumista. On se hyvä, että valtiomies Väyrynen tuli avaamaan kansan silmät liittovaltiomies Niinistön puuhai,uista. Olisi muutoin päässyt kuin koira veräjästä.

Mutta on Niinistöllä kuitenkin ehkä Sinunkin mielestäsi hyvä mahdollisuus päästä toiselle kierrokselle ? Kuka on se toinen, ehkä eniten alkukierroksen ääniä saanut, on vielä kuitenkin auki.
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

Jooko
25.12. 12:48

KKeputrolli: Eli ei kovin korkealla. Miksi Helsingin sanomat haluaa antaa kuvan, että hallitus ja erityisesti Kokoomus paistattelisi kansalaisten suosiossa? Ei tarvitse vastata.
Ei kai tuota nyt tarvitse ihmetellä! Pääasia, että lukija tiedostaa, minkä puolueen ”äänenkannattaja” lehti on. Joku tietysti saattaa luulla, että kyseessä on puolueeton julkaisu.
Vastaa Hyvin argumentoitu (11)

DaisyFlower
25.12. 12:52

Miten näistä joku voi olla onnistuneempi kuin muut, koska nämä ovatepäonnistuneet aivan kaikessa? Miten Orpo voi olla jotenkin suosittu, vaikka kokoomuksen kannatus on juuri suuresti laskenut puoluetta kannattavien keskuudessa, kokoajan saa kuulla kuinka hyväkäs on mennyt kyykytyksineen liian pitkälle, eikä halua äänestää heitä enää seuraavissa vaaleissa. Kokoomus ei sovi päämisteripuolueeksi, koska ei ole kansan hyvinvoinnin asialla. Sipilän hallitus on ollut historian tuhoisin hallitus, mikä johtunee yksinomaan siitä ettei päämisteri oikeasti pidä suomalaisista ja ainoa pakkomielle on vahingoittaa valtiota ja kansaa niin paljon kun on mahdollista, syitä ei tiedetä, ne pitää tutkia. Vahingoittaminen keinotekoisin syin on tosiasia johon on uskottava. niin järjettömillä päätöksillä ja uudistuksilla ei muuta tavoitella kun suomen ja suomalaisten tuhoa! PS. Työllisyys ei ole vähentynt pätkääkään, vaan työttömyys lisääntynyt huomattavasti edellisvuodesta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (17)

Ines Skenes
25.12. 12:57

Ei voi kuin hämmästellä, miten vähällä Orpo pääsee tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, joihin kuuluu rajavalvonnan täydellinen epäonnistuminen.

Orpo oli sisäministerinä vastuussa, kun turvallisesta Ruotsista laskettiin tänne yli 30 000 nuorta miestä elämään meidän kustannuksellamme. Ei ollut papereita, ei hyväksyttävää syyytä Suomeen muuttoon. Sopimusten mukaan heidät olisi pitänyt käännyttää rajalla takaisin ilman sen suurempia tutkimisia. Useimmat heistä on nyt kuitenkin tutkittu ja suurin osa huijareiksi todettu ihan virallisestikin. Nyt heistä ei päästä eroon.

Kun Orpo siniset silmät pyöreinä kykeni vain ihmettelemään asiaa, avasi hän samalla velkarahoitteisen piikin valtion kassaan. Orpoa saamme kiittää tähän mennessä jo parin miljardin ylimääräisistä menoista.
Vastaa Hyvin argumentoitu (20)

Antro
25.12. 13:20

HallitukseMME PTS(pitkäntähtäimensuunnitelma) näyttää olevan islamilainen Suomi!

Kansan vaihto on tosiasia jokaisena päivänä, kumuloituneena 2015 syksyyn.

Olemme Ruotsin ”tiellä”! Syntyvyysluvut todistavat myös karusti, maahanmuutosta puhumattakaan.

Kuulun siis otantaan joka vastasi, että hallitus on täydellisesti epäonnistunut.
Oikeastaan millään muulla epäonnistumisella EI ole merkitystä koska on kysymys kansamme tuhoamisesta!
Vastaa Hyvin argumentoitu (12)

Kalkko
25.12. 13:24

Lehdillä on taipumus vetää mutkat suoriksi tai suorastaan manipuloida tuloksia sanallisilla tulkinnoillaan. Jos tutkimustulosten virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa, olisin halunnut tietää, mistä prosenttiluvuista toimittaja Pohjanpalo on vetäissyt johtopäätöksen, että oppositiopuolueista vihreiden nähdään onnistuneen parhaiten. Miten demarit sijoittuivat, oliko ero vihreisiin mahdollisesti peräti prosentin kymmenesosia? Ylen joulukuun alussa Taloustutkimuksella teettämän puoluekannatusmittarin mukaan SDP:n suosio on noussut melkein 20 prosenttiin ja vihreiden pysynyt 14 prosentin pinnassa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

JA47
25.12. 13:29

Soini on toiminut parhaiten ministerinä, tuloksia vaan on vaikea mitata. Sipilä ja Orpo ovat panneet suomalaiset kyykkyyn ja eriarvoistanut kansaa. Hallituskauden jälkeen meillä on pahoinvoivia ja syrjäytyneitä ihmisiä enemmän kun koskaan. Tärkeintä on että kaverit ja puoluetoverit rikastuvat.
Eduskuntavaalien jälkeen Sipilä palaa yrityselämään ja Orpo Turun kaupunginvaltuustoon.
Vastaa Hyvin argumentoitu (8)

hutkija
25.12. 13:31

Kotimaan puolesta: Niinistön luvut ovat radikaalisti tippuneet haastatteluajankohtaa luvuista. Ensinnäiset tv-tentit haastattelu jakson lopulla paljastivat Niinistön hoitaneen tehtäväänsä loppujen lopuksi aika surkeasti. Hän on esimerkiksi. heikentänyt suomalaisten turvallisuutta ajamalla EU:sta sotilasliittoa ja täten suomen liittoutumista. On se hyvä, että valtiomies Väyrynen tuli avaamaan kansan silmät liittovaltiomies Niinistön puuhai,uista. Olisi muutoin päässyt kuin koira veräjästä.
Näinkö käskettiin sanoa teidän kotimaan puolesta?

Väyrysestä Suomen trumppi, jota ihmiset voisivat samalla tavalla äänestää a) tietämättömyyttään tai b) ihan piloillaan?

Suomi kuuluu länteen. Yritykset tehdä Suomesta toista Ukrainaa eivät tule onnistumaan.
Vastaa Hyvin argumentoitu (2)

hutkija
25.12. 13:36

Systeemi: Huomionarvoista on se, että Kataisen/Stubbin hallituksella oli kahden viimeisen vuoden ajan huonommat arvosanat, kuin Sipilän porukalla nyt. Hallitusvastuu painaa aina, mutta missään nimessä mistään poikkeuksellisen huonosta ei ole kyse nykyisen kohdalla.
Hyvä huomio. Jos otetaan huomioon vuosikausien laiminlyönnit, monien lähes korruptionomaisen kytkeytymisen julkisen sektorin kulutukseen, vallan vuotamisen parlamentin ja poliittisen järjestelmän ulkopuolelle, niin on selvää, että mikä tahansa aikuisten oikeasti hyödyllisiä tekevä hallitus tulee kohtaamaan kovaa vastustusta.

Itse asiassa, hallituksen suhteellisen hyvä suosio on mittari sille ettei se sittenkään ole yrittänyt tarpeeksi. Ikävä kyllä.

Vähintään poliittinen yleislakko!
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

vanhempi insinööri
25.12. 13:37

ex-tietotyöläinen: Etelä-Pohjanmaalaisen sananlaskun mukaan ”Sitä ei näläkäänen tiärä kuinka vaikiaa syönehen on olla.” Tämä on myös Sipilän hallituksen ohjenuorana. Noita ”syönehiä” näyttää olevan vielä 29 prosenttia suomalaisista.
Tämä oli tosi hyvä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

hutkija
25.12. 13:42

Ramman: Entä ne jotka ymmärtävät ja äänestävät silti? On jotenkin vaikea uskoa,että teillä itsellänne olisi korkeakoulu arvosanaa suurempi tietämys taloudesta.
Iso osa vasemmiston puheesta ja ideologiasta on täysin päätöntä talouden kannalta.

Vasemmisto on viime aikoina jäänyt pahasti kiinni populistisesta valehtelusta mm. tulonjakoasioissa (puhumattakaan äärivasemmiston söpöistä pörröisistä eläimistä).

Vasemmiston äänestäminen perustuu höperöön hyväuskoisuuteen, välinpitämättömyyteen ja tapaan, tai nykyisen menon ideologiseen vastustamiseen – ilman mitään järkevää vaihtoehtoa. (Tietty, iso osa äänestämisestä perustuu näihin samoihin kautta koko puoluekentän)
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

vanhempi insinööri
25.12. 13:42

Urheilu on hyvä asia: Sipilän Suomi on vetänyt koko maailman noususuhdanteeseen. Kyllä se kiky vaan puree ja köyhien kyykyttäminen.
Kiky on työnantajan ja työntekijän välinen sopimus.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

Honkajoki
25.12. 13:44

Ramman: Höpsis, tuen hallitusta näkemyksessä,että köyhästä tulee aktiivisempi mitä enemmän häntä kurittaa. Esimerkiksi juuri ravinnon vieminen suusta on ”hänen omaksi edukseen”, kuten ministeri LInström totesi. Seuraavana vuonna tarkoitus on leikata opiskelijoilta 219€ opintorahasta toiset 63%, se tukee opiskelemaan ja valmistumaan, kun nukkuu roskiksessa ja tappelee rottien kanssa samasta juustosta.

Opiskelijarukat ne todella ovat nyt lirissä. Jos sattuu pärjäämään kamppailussa rottien kanssa yhteisistä eväistä, eikä palellu roskikseen, edessä voi olla akateemisten työttömyys. Mm. joka sortin maistereita valmistuu vähän joka alalta kuin turkin hihasta. Kun oman alan töiden löytyminen on jo alusta pitäen mahdotonta ja itsekunnioitus estää työn vastaanoton esim. kaupan tai ruumiillisen työn parissa, on edessä toivoton tilastotapaus.

Omien lasteni osalta on ollut surullista seurata vaikkapa valtion admistraatioon pääsyn vajaan kymmenen vuoden sisällä olleen kamppailu vain 85 joukossa. Muualle menon vuoksi samaa paikkaa pari vuotta sitten haki 300 hakijoiden tason nimikkeiden ja paperien näyttämänä ollessa aivan ällistyttävä.

Leipäjonokeskustelun mielipiteeni, nautintoaineiden viinan ja tupakan pois jättö eikä tarjouslaarien hämmentäminen alenna ihmisarvoa. Minun osaltani vaikutus on ollut se, että elintaso sen kun paranee eikä hallituksen huonoutta kaikkina päivinä muista. Ei tälläinen mielipide tietysti ole muodikas, mutta toivottavasti sodanjälkeisen suurperheisen pientilallisenlapselta ymmärrettävä ?
Vastaa Hyvin argumentoitu (3)

hutkija
25.12. 13:44

korianteri: Maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto. – Ei ihan käy ilmi näistä kommenteista, valitettavasti. Olipa hallitus onnistunut hyvin tai vähemmän hyvin, toivon heille joulurauhaa ja hyvää mieltä. Samaa toivon tämän jutun kommentoijille. Voisimme jokainen tykönämme miettiä, miltä meistä tuntuu, jos tekemisiämme koko ajan haukutaan ja mollataan. Olisiko rakentava ja hyväksyväkin kommentti joskus paikallaan, vaikka ihan kaikki ei aina menekään parhain päin?
Hyvä huomio. Ikävä kyllä tukemalla muiden hyviä aloitteita ei voi tehdä hyvää politiikkaa.

Politiikka elää ristiriidoista, tarpeen vaatiessa vaikka keksityistä, kuten olemme nähneet.

Edellinen olisi ihan hauskaa teatteria, JOS Suomella ja ihmiskunnalla ei olisi edessään mitään oikeita haasteita. Kun näitä kuitenkin taitaa olla, niin ehkä meidän pitäisi aikuistua ja alkaa vaatia poliitikoilta samaa. Loppujen lopuksi kaikki on meidän äänestäjien vikaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

Ainahanjokuvastaa
25.12. 13:49

Arisalon3: Olen suuresti pettynyt, että valtakunnan ykköslehti tekee näin surkean jutun. Siinä valossa, että virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa, johtopäätökset ovat suurelta osin katteettomia. Siis oikeasti kuudenkaan prosenttiyksikön erot eivät siis ole välttämättä merkitseviä. Lisäksi verrattaessa vuoden 2015 tuloksiin virhemarginaali on vieläkin suurempi, koska kyseessä on kahden riippumattoman otoksen välinen vertailu. Jutun otsikointi on todellinen pohjanoteeraus.
Tilastotieteellistä spekulointia ei kannata sotkea HS:n jutun pääsanomaan. Nykyinen hallitus ei ole onnistunut yhtään paremmin kuin edeltäjänsä. Mitään suuria yhteiskunnallisia saavutuksia ei ole syntynyt tai syntymässä. Suomen talouden pieni elpyminen ei ole hallituksen saavutusta. Sen sijaan tuloerojen tietoinen kasvattaminen lainsäädännöllä näyttää todellakin olevan hallituksen tavoitteena. Sosiaali- ja terveyspalvelujen ”uudistaminen” on toinen hyvinvointivaltion perusteita rapauttava hanke, jossa hallitus ilmeisesti ”pääsee maaliin”.
Vastaa Hyvin argumentoitu (13)

Tukholmassa
25.12. 13:52

B52: ”Pohjoiskorealaiset luvut ovat korkeimmat koko Niinistön presidenttikauden aikana.”

Hyvä että tämäkin selvisi.
Alkaa tuntua siltä kuin Suomeen ollaan kyhäämässä presidentin tuella Pohjois Koreaa. Huolestuttavaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (9)

Toimitusjohtaja, mies 45 v.
25.12. 13:56

Saiko hallitus nyt ostettua pikkuisen lisäkannatusta päästämällä nelosoluen ruokakauppoihin?
Vastaa Hyvin argumentoitu (8)

Alankovai
25.12. 14:04

Aita keikkuu jo Leonid Iljitš Brežnevin luvuissa.
Odotellaan kieli (kielet) pitkällä koska satanen ylittyy.
Muussakin kuin lämpömittarissa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

Tosiponi
25.12. 14:09

Jooko: Ei kai tuota nyt tarvitse ihmetellä! Pääasia, että lukija tiedostaa, minkä puolueen ”äänenkannattaja” lehti on. Joku tietysti saattaa luulla, että kyseessä on puolueeton julkaisu.
Jos vihervasemmistolainen Hesari julkaisee, joskus jonkin hieman tavanomaisesta linjastaan poikkeavan uutisen, ei kannata heti nostaa itkupotkuraivaria. Luulen, että suuri enemmistö meistä entisistä tilaajista haluaisi lukea tällaisia ihan normaaleja uutisia. Mielestäni hallitus on muuten onnistunut ihan tyydyttävästi olosuhteet huomioon ottaen. Ei ole demareita, vasemmistoliittoa tai vihreitä kiukuttelemassa ja erollaan uhkailemassa. Eli pitkästä aikaa on voitu kehittää maata.
Vastaa Hyvin argumentoitu (9)

Tosiponi
25.12. 14:20

Tukholmassa: Alkaa tuntua siltä kuin Suomeen ollaan kyhäämässä presidentin tuella Pohjois Koreaa. Huolestuttavaa.
Ei se aika meni jo. Halonen ei ole enää presidenttinä. Onneksi.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Riku-75
25.12. 14:50

Ex-ekonomi: Tulos taitaa olla myrkkyä erityisesti demareille ja persutkin joutuvat selittelemään. Mutta hehän pitävät tulosta vääränä, koska kaikilta Teboilin baarin asiakkalta ei ole kysytty.
Kokoomuksen tuottama kysely, kokoomus voimin sähköpostitse kokoomuksen jäseniltä. Ei nyt ole aprillipäivä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (11)

Tarmo Kuusisto
25.12. 14:50

Honkajoki:
Mutta on Niinistöllä kuitenkin ehkä Sinunkin mielestäsi hyvä mahdollisuus päästä toiselle kierrokselle ? Kuka on se toinen, ehkä eniten alkukierroksen ääniä saanut, on vielä kuitenkin auki.
Niin kuka? Seipään niellyt kokovartalopuudutuksessa oleva totuudentorvi Vanhanen? Oppositionkin kanssa oppositiossa oleva Väyrynen? Kreationismiin uskova Huhtasaari? Suomi Natoon Storgårds? Verot valtion maksettaviksi ja rikkaiden omaisuus sosialisoitava Kyllönen? Vai kuka?
Vastaa Hyvin argumentoitu (3)

Riku-75
25.12. 14:55

Näissä asioissa luotetuin media, heti 7-päivää lehden jälkeen. Kova on hallituksella, aiheestakin, paniikki, kun tämäkin puoluejulkaisu suoltaa propagandaa kuin Pohjois-Koreassa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Riku-75
25.12. 15:00

vanhempi insinööri: Kiky on työnantajan ja työntekijän välinen sopimus.
Heikko vitsi. Sopimus on kahden tai useamman osapuolen yhteisymmärryksessä tekemä asiakirja, josta onyhdessä sovittu, ei sellainen, missätoinen osapuoli sanelee, ja toinen joko alistuu tai saa kenkää.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Kotimaan puolesta
25.12. 15:00

On coolia äänestää Kokoomusta ja liittovaltiomies niinistöä! Tulee hyvä fiilis ja voi heittää yläfemmoja, ottaa kuvia omasta naamasta ja tehdä ryhmähaleja, ja kuvitella, että nyt kaikki menee hienosti. Sama pätee tätä nykyä Sipilän keskustaan, joka on markkinaliberaalimpi kuin Kokoomus. Sinisten osalta pitää ainoastaan olla huolissaan etteivät niskat väsy myöntelystä ja käsistä lopu voima, kun hallituspaikoista yrittävät pitää kiinni.

Niinistö puhui edellisten vaalien alla, että hän aikoo toimia unilukkarina, jos asiat ovat menossa pieleen sisäpolitiikan puolella. Nyt kun hän on Kokoomuksen ehdokkaana presidenttivaaleissa, hän vaikenee kuin muuri. Toisin sanoen, hän ajaa Kokoomuksen agendaa, jossa SOTE-järjestelmä annetaan yksityisille firmoille ja vielä hallitsemattomasti. Sipilä Bernereineen on samalla linjalla, joten myös Matti Vanhanen on vaarallinen ehdokas. Olkoonkin, että presidentillä ei ole lain mukaan valtaoikeuksia sisäpolitiikkaan, mutta arvovalintoihin voi presidenttikin kuitenkin vaikuttaa ja paljon.

Näpäytys Sipilän hallituksen politiikalle onnistuu parhaiten, jos äänestäjät eivät tue vaaleissa Kokoomuksen ja Keskustan presidenttiehdokkaita. En enää yhtään ihmettele, että Niinistön ehdokkuus pyrittiin peittämään kansalaisliikkeen salaverhon taakse. Ei mene läpi!
Vastaa Hyvin argumentoitu (14)

kotoisinHelsingistä
25.12. 15:38

On valtava pettymys, että oikeistohallitus ei saanut aikaan päätöksiä asioista, jotka vaikuttavat kansalaisten jokapäiväiseen arkeen:
– kerjäyskielto
– vanhusten hoitajien mitoitus
– mielisairaiden hoidon järjestäminen
– oikeusavun saaminen tarvittaessa (nyt kukaan keskiluokasta vähänkään vähemmän tienaava ei voi käydä oikeutta, ellei ole turvapaikanhakija)
– Malmin lentokentän säilyttämistä (hätäkenttä, kun tulee seuraava sota; älkää uikuttako, että kunta-asia, eikä valtion, ottihan valtio haltuunsa puolet Sipoostakin tekaistuilla syillä)
– Schengen-sopimuksen lopettaminen Suomen osalta, 80% suomalaisista haluaa, että tämä pelleily lopetetaan
– kehitysavun lopetus (menee 99% korruptioon, kuinka kehtaatte meidän verovaroin)
– kaikkien kansalaisjärjestöjen, jotka eivät aja suomalaisten asiaa, vaan päinvastoin, tekevät pahaa suomalaisille, verovaroilla rahoituksen lopettaminen (mm. Kirkon ulkomaanapu, Pakolaisapu, Unicef)

Nyt älliä kalloon ja katsotaan kokonaiskuvaa – Suomi on hieno ja pidetään se sellaisena. Poliitikot ovat säälittäviä pellejä, kun askartelevat jonkun pikkuasian kanssa, kun kansa tarvitsee oikeita ratkaisuja, että pärjäisimme tulevaisuudessa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

luovija
25.12. 15:52

Jos maailman talouden piristyminen olisi tapahtunut edellisen hallituksen aikana, oliko se piristynyt meilläkin? Muistin virkistämiseksi ed. hallitus laski yhteisöveron 20%:iin Arhinmäen ja Kataisen toimesta. Veikkauksia!
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

Petteripunakuono7
25.12. 16:01

kotoisinHelsingistä: On valtava pettymys, että oikeistohallitus ei saanut aikaan päätöksiä asioista, jotka vaikuttavat kansalaisten jokapäiväiseen arkeen:
– kerjäyskielto
– vanhusten hoitajien mitoitus
– mielisairaiden hoidon järjestäminen
– oikeusavun saaminen tarvittaessa (nyt kukaan keskiluokasta vähänkään vähemmän tienaava ei voi käydä oikeutta, ellei ole turvapaikanhakija)
– Malmin lentokentän säilyttämistä (hätäkenttä, kun tulee seuraava sota; älkää uikuttako, että kunta-asia, eikä valtion, ottihan valtio haltuunsa puolet Sipoostakin tekaistuilla syillä)
– Schengen-sopimuksen lopettaminen Suomen osalta, 80% suomalaisista haluaa, että tämä pelleily lopetetaan
– kehitysavun lopetus (menee 99% korruptioon, kuinka kehtaatte meidän verovaroin)
– kaikkien kansalaisjärjestöjen, jotka eivät aja suomalaisten asiaa, vaan päinvastoin, tekevät pahaa suomalaisille, verovaroilla rahoituksen lopettaminen (mm. Kirkon ulkomaanapu, Pakolaisapu, Unicef)

Nyt älliä kalloon ja katsotaan kokonaiskuvaa – Suomi on hieno ja pidetään se sellaisena. Poliitikot ovat säälittäviä pellejä, kun askartelevat jonkun pikkuasian kanssa, kun kansa tarvitsee oikeita ratkaisuja, että pärjäisimme tulevaisuudessa.
Monessa asiassa olet täysin oikeassa mutta schengen sopimus pitäisi panna vain lepäämään kunnes EUn ulkorajan on kunnossa.Kehitysapu pitäisi
antaa tiukan kontrollin myötä vain tarvitseville ja estämään holtitonta pakolaisuutta.Ei tämä hallitus ole oikeaa oikeistopoliitikkaa harjoittava,paremminkin lievähköä sosiaalidemokratiaa harrastava.Mutta miksi te helsinkiläiset poltatte kivihiiltä?
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Sergei Spekulatov
25.12. 16:01

Minnekäs se HS:n vähän aikaa sitten ylistämä sananvapaus nyt jo ehti taas kadota? Vai onko kommentoinnissa edelleen ”teknisiä ongelmia”? :-)
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Marcus Livius Drusus
25.12. 16:12

Median seuraaja: Nyt ymmärrän, mitä kuplassa elämisellä tarkoitetaan.
Varmastikin, siinä yhden prosentin kuplassa, joka koostuu Hallituksen kelvottomasta politiikasta hyötyvien ylimielisten ökyilijöiden ryhmästä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Honkajoki
25.12. 16:19

Tarmo Kuusisto: Niin kuka? Seipään niellyt kokovartalopuudutuksessa oleva totuudentorvi Vanhanen? Oppositionkin kanssa oppositiossa oleva Väyrynen? Kreationismiin uskova Huhtasaari? Suomi Natoon Storgårds? Verot valtion maksettaviksi ja rikkaiden omaisuus sosialisoitava Kyllönen? Vai kuka?

Kun palstalla purraan tosikkomaisesti kuolaimiin ja lietsotaan omiin mielipiteisiin lisäkipinää, niin tekstini tarkoitettu oli vähän härrin purrin härkää -mielellä keventämään tunnelmaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

Laihe
25.12. 16:48

Steven: ”Ei ole jakovaraa” vaikka olikin, ennestään varakkaille. Puolet kansalta leikatuista varoista meni rikkaiden veronkevennyksiin. SIinä sitä arvopohjaa.
Kerro mihin veronkevennyksiin? Hyvätuloisena palkkatuloilla elävänä asia on jäänyt huomaamatta. Solidaarisuusvero muistaakseni oli veron kiristys eikä kevennys. Maksan veroja puolet tuloistani, joten veron kevennys kyllä sopisikin minulle vaikka sinun mielestäsi minun pitäisi varmaan maksaa veroja 100%.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

Tarmo Kuusisto
25.12. 17:21

Honkajoki:
Kun palstalla purraan tosikkomaisesti kuolaimiin ja lietsotaan omiin mielipiteisiin lisäkipinää, niin tekstini tarkoitettu oli vähän härrin purrin härkää -mielellä keventämään tunnelmaa.
Kuten myös.
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

(17:21)
—-
HS: artikkeli osoitteessa:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005501948.html

HS:n vastaava päätoimittaja on Kaius Niemi.

2017. Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! Osa2. HS-gallupin seuraavat 13 kommenttia.

maanantai, joulukuu 25th, 2017

2017. Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! Osa2. HS-gallupin seuraavat 13 kommenttia.

Tähän aluksi 53. kommentti, jossa kritiikkiä virhemarginaalien unohtamisesta, siitä, josta olen kirjoittanut eri yhteyksissä jo ainakin 18 vuotta sitten ensimmäisen kerran ja sen jälkeen aina vuosittain, noin pääpiirteissään.
Lisäksi kommentti hs-gallupiin vuodelta 2008, jossa tuskastuneena kirjoitin seuraavankinlaisen lauseen: ”Mistä näitä aina vain löytyy näitä toimittajia Helsingin Sanomissa kun jokainen vuorollaan huoraa tuloksia senkun kerkii.”

Viikkosanomat. Pertti Manninen. Maanantai 25.12.2017 13:39

HS-gallupin 25.12.2017 viideskymmeneskolmas kommentti:

”Arisalon3
25.12. 11:54

Olen suuresti pettynyt, että valtakunnan ykköslehti tekee näin surkean jutun. Siinä valossa, että virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa, johtopäätökset ovat suurelta osin katteettomia. Siis oikeasti kuudenkaan prosenttiyksikön erot eivät siis ole välttämättä merkitseviä. Lisäksi verrattaessa vuoden 2015 tuloksiin virhemarginaali on vieläkin suurempi, koska kyseessä on kahden riippumattoman otoksen välinen vertailu. Jutun otsikointi on todellinen pohjanoteeraus.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

Sitten kaikki uudet (seuraavat) 13 kommenttia:

”Poikittainen maila
25.12. 10:36

Jeesus Fistus: Niin. Tällä nykyisellä hallituksella – ja varsinkin sen johtajalla – on omituinen kyky olla näkemättä omaa rooliaan kansalaisten mandaatin varassa toimivana elimenä. Sellaisen kuuluisi kaiken järjen mukaan erota silloin, kun se tai sen edustamat puolueet eivät nauti kansan enemmistön luottamusta. Mutta mitä vielä. Meillä on edelleen yksi mielestään omnipotenteimpia pääministereitä Suomen historiassa ja kukaan ei sitä saa sieltä puhujapöntöstä näköjään savustettua pois. Ei edes lehdistö, jolle nyt kyseisen tehtävän ei luulisi olevan ihan mahdoton.
En saanut nimim. Jesus Fistuksen kaikesta tyytymättömyydestä oikein selvää mutta ilmeisen selkeä kaipuu nimimerkillä on edelliseen hallitukseen ja sen nauttimaan luottamukseen. Toiseksi tämä luottamus mitataan sännöllisesti eduskuntavaaleissa joissa Jesus Fistus saa myös äänestää jos on täysi-ikäinen.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Viisas mies
25.12. 10:49

Vain n tuhannen otanta, ei tarvita kuin muutama hallituksen jeesaaja ja luvut muuttuvat aika lailla, en usko näihin gallupeihin, Hesarin toinen juttu jossa hallitusta ylistetään samana päivänä! Haiskahtaa propagandalta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

korianteri
25.12. 10:58

Maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto. – Ei ihan käy ilmi näistä kommenteista, valitettavasti. Olipa hallitus onnistunut hyvin tai vähemmän hyvin, toivon heille joulurauhaa ja hyvää mieltä. Samaa toivon tämän jutun kommentoijille. Voisimme jokainen tykönämme miettiä, miltä meistä tuntuu, jos tekemisiämme koko ajan haukutaan ja mollataan. Olisiko rakentava ja hyväksyväkin kommentti joskus paikallaan, vaikka ihan kaikki ei aina menekään parhain päin?
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

pingotin
25.12. 10:59

x2: Ne, jotka eivät ymmärrä taloutta, äänestävät joka tapauksessa vihreitä ja demareita.
Ompa paksu väite.Ketähän neroa tarkoitat tällä talouden ymmärtämisellä.En viitsi nimiä julkaista,jokainen joka seuraa taloutta huomaa että hurraa huutoihin ole aihetta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (2)

Systeemi
25.12. 11:00

Huomionarvoista on se, että Kataisen/Stubbin hallituksella oli kahden viimeisen vuoden ajan huonommat arvosanat, kuin Sipilän porukalla nyt. Hallitusvastuu painaa aina, mutta missään nimessä mistään poikkeuksellisen huonosta ei ole kyse nykyisen kohdalla.
Vastaa Hyvin argumentoitu (1)

DI-perusinsinööri
25.12. 11:01

Hallituksen onnistuminen 12/2017 35% prosenttia vastainnesta antaa painottoman arvioinnin ja 4 ei osaa sanoa. 32% vastaineista ei ole tyytyväisiä. jäljelle jää 29% prosentin ”tyytyväiset” vastaajat. Voi tuon kyselynkin noinkin tulkita. Kyllä hallitus on epäonnistunut ja ei nauti kansanluottamusta. Sipilä ei vieläkään suostu tekemään johtopäätöstä ja eroamaan . Tulos tai ulos….
Vastaa Hyvin argumentoitu (9)

Niri
25.12. 11:04

Ehkä kannattaa huomata se, että Sipilän hallituksen suosio on kaiken aikaa ollut vähintään yhtä korkealla kuin Kataisen tai Stubbin hallitus vuodesta 2013. Sipilän hallitus nauttii siis normaalia suomalaista kansansuosiota, tai kansanhyljeksintää.

Kataisen hallitus, joka tuhlasi suomalaisten rahat, nautti kohtuuttoman korkeaa suosiota, kunnes totuus paljastui. ja sekin suosio perustui vain siihen, että normaalisti tyytymättömät vasemmistolaiset ja vihreät olivat hallituksessa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (3)

KKeputrolli
25.12. 11:36

Eli ei kovin korkealla. Miksi Helsingin sanomat haluaa antaa kuvan, että hallitus ja erityisesti Kokoomus paistattelisi kansalaisten suosiossa? Ei tarvitse vastata.
Vastaa Hyvin argumentoitu (13)

Arisalon3
25.12. 11:54

Olen suuresti pettynyt, että valtakunnan ykköslehti tekee näin surkean jutun. Siinä valossa, että virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa, johtopäätökset ovat suurelta osin katteettomia. Siis oikeasti kuudenkaan prosenttiyksikön erot eivät siis ole välttämättä merkitseviä. Lisäksi verrattaessa vuoden 2015 tuloksiin virhemarginaali on vieläkin suurempi, koska kyseessä on kahden riippumattoman otoksen välinen vertailu. Jutun otsikointi on todellinen pohjanoteeraus.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

Difficile
25.12. 11:54

Kotimaan puolesta: Niinistön luvut ovat radikaalisti tippuneet haastatteluajankohtaa luvuista. Ensinnäiset tv-tentit haastattelu jakson lopulla paljastivat Niinistön hoitaneen tehtäväänsä loppujen lopuksi aika surkeasti. Hän on esimerkiksi. heikentänyt suomalaisten turvallisuutta ajamalla EU:sta sotilasliittoa ja täten suomen liittoutumista. On se hyvä, että valtiomies Väyrynen tuli avaamaan kansan silmät liittovaltiomies Niinistön puuhai,uista. Olisi muutoin päässyt kuin koira veräjästä.
Paavosetäkö se siellä? Hyvää joulua sinullekin.
Vastaa Hyvin argumentoitu (0)

Topaz
25.12. 12:27

Noinkin hyvä kannatus (29%) osoittaa että osalla ihmisillä on Tukholma – syndrooma, olemme hallituksen panttivankeja.
Vastaa Hyvin argumentoitu (2)

ex-tietotyöläinen
25.12. 12:28

Etelä-Pohjanmaalaisen sananlaskun mukaan ”Sitä ei näläkäänen tiärä kuinka vaikiaa syönehen on olla.” Tämä on myös Sipilän hallituksen ohjenuorana. Noita ”syönehiä” näyttää olevan vielä 29 prosenttia suomalaisista.
Vastaa Hyvin argumentoitu (3)

Jake68
25.12. 12:31

Huonoin ja vihatuin hallitus kautta aikojen tämä on puolueellinen media ei kannata uskoa kaikkea
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Jake68
25.12. 12:32

Kaikkien aikojen pohjanoteeraus!
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

(12:32)

Viikkosanomien jutun alkuosa:
http://viikkosanomat.fi/2017/12/25/tilaustutkimus-hallituksen-suosio-kasvanut-hs-sipilan-hallituksen-arvosana-nyt-korkeimmillaan-sitten-kesan-2015/

HS:n juttu kokonisuudessaan:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005501948.html


Tähän yksi nopeasti löytynyt kommentti HS:n aikaisempaan gallup-tutkimukseen vuodelta 2008:

”Hesarissa oli sunnuntaina gallup-juttu.
Kokoomus vetänyt selvän eron kilpailijoihinsa.
Mistä näitä aina vain löytyy näitä toimittajia Helsingin Sanomissa kun jokainen vuorollaan huoraa tuloksia senkun kerkii.

Päävirheet:
Virhemarginaalia ei oteta huomioon. Nytkään ei edes voida sanoa, että kokoomuksella on suurin kannatus. Jos virheet sattuisivat menemään niin että Kokoomus on yläkantissa ja Sdp, jopa Keskusta alakantissa.
Se siitä siis, tietenkin tästäkin vastaa aikaisemmin esittelemäni vastaamaton päätoimittaja Janne Virkkunen.

Toinen päävirhe on se että verrataan tulosta johonkin aikaisempaan gallupiin.
”Nopalla ei ole muistia”, mitä se sitten tarkoittaa? Katso aikaisempi selostus vuosien takaa!. Linkki.
Ainoa johon voi verrata on sataprosenttisesti, paitsi tietenkin nyt Braxin sekoilujen jälkeen, on vaalin tulos.

Miksi tämmöisiä kirjoitan.
No Asus on tullut hankittua ja aina parikymmentä minuuttia löytyy täällä kahvilassa. Kotona on sitten muuta puuhaa, mutta kyllä sielläkin on sitten kirjoitettava kun tilanne käy kovin pahaksi.

Nyt lähden lehtihuoneeseen, aulaan, ja lopetan tältä päivältä.
Kutsun tätä blogiksi, kun tässä samalla selostan maailmanmenoa. Lunta on tosi paljon ja Vuolakkeen mittari näytti nollaa.

Michelle yhtenä päivänä,
ja Syksyn lehdet toisena, yksinään hemmottelualtaassa, jonkunlainen pan-huilu siellä kuului.
Tänään oli jo joululauluja laidasta laitaan: En etsi valtaa loistoa ja Valkea joulu peräkkäin suomeksi laulettuina.

Kello on nyt 20:00.
2008.-12-23 Pertti Manninen”

Osa kirjoituksesta sivulla:
http://www.nettisanomat.com/2008/12/23/etusivu.html

Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! ”HS: Sipilän hallituksen arvosana nyt korkeimmillaan sitten kesän 2015.”

maanantai, joulukuu 25th, 2017

Tilaustutkimus: Hallituksen suosio kasvanut! ”HS: Sipilän hallituksen arvosana nyt korkeimmillaan sitten kesän 2015.”

”Olli Pohjanpalo HS
Julkaistu: 25.12. 2:00 , Päivitetty: 25.12. 5:42
KANSALAISTEN mielipiteet jakautuvat kahtia siitä miten hallitus on onnistunut tehtävissään.

29 prosenttia suomalaisista katsoo, että hallitus on onnistunut tehtävissään melko hyvin tai erittäin hyvin. 33 prosenttia katsoo, että melko huonosti tai erittäin huonosti.

Joka tapauksessa myönteisesti Juha Sipilän (kesk) hallitukseen suhtautuvien osuus (29 prosenttia) on korkein luku sitten kesän 2015, jolloin hallitus oli juuri aloittanut. Tuolloin 37 prosenttia katsoi hallituksen onnistuneen alkutaipaleellaan hyvin.

Vastaavasti tietysti huonoja arvosanoja antavien osuus on vähentynyt.

Kysymys on vastaajille vaikea, sillä kolmasosa HS-gallupissa haastatelluista ei sano tai ei osaa sanoa miten hallitus on onnistunut. Tutkimus tehtiin joulukuun alkupuolella.

Kriittisimpiä hallituksen politiikkaa kohtaan ovat nuoret aikuiset, todennäköisesti hallituksen koulutusleikkausten vuoksi. Oppositiopuolueista kaikkein huonoimmat arvosanat antavat vasemmistoliiton ja Sdp:n kannattajat.

Kokoomuslaiset ovat tyytyväisempiä oman puolueensa hallitustyöskentelyyn kuin keskustalaiset. Kokoomuslaisista 70 prosenttia kertoi puolueensa onnistuneen hallituksessa vähintään melko hyvin, keskustalaisista näin ajatteli 64 prosenttia.” …

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005501948.html

”Minkä arvosanan annatte maan hallitukselle onnistumisessaan tehtävissään?

12/2017
erittäin hyvä 2
melko hyvä 27
ei hyvä eikä huono 35
ei osaa sanoa 3
melko huono 25
erittäin huono 8
prosenttia vastaajista”

”Kysymys on vastaajille vaikea, sillä kolmasosa HS-gallupissa haastatelluista ei sano tai ei osaa sanoa miten hallitus on onnistunut. Tutkimus tehtiin joulukuun alkupuolella.”

”Fakta
Näin tutkimus tehtiin
Tutkimusaineisto kerättiin puhelinhaastatteluin 4.–16.12. 2017.
Tutkimusta varten haastateltu joukko edustaa maamme 15–79-vuotiasta väestöä ahvenanmaalaisia lukuun ottamatta.
Haastattelujen kokonaismäärä on 1 003.
Tutkimustulosten virhemarginaali on noin kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.
Kantar TNS Oy teki tutkimuksen Helsingin Sanomien toimeksiannosta.”

Viikkosanomien kommentti: Lähetetyt lukijoiden kommentit puhuvat puolestaan, jotka ovat tässä liitttenä lopusssa. Jonkunlaista sekaannusta aiheuttanee se, että tuloksissa on ”ei osaa sanoa” on 3 prosenttia, mutta kuitenkin ”kolmasosa ei sano tai ei osaa sanoa”. Kolmasosahan on 33 %.
Tässä yhteydessä ei kerrottu sitä paljonko aikaisemmin on jätetty vastaamatta, jotta voisi verrata näitä vastausprosentteja.
Viikkosanomat. Pertti Manninen. Maanantai 25.12.2017 11:24.

Liite.
Juttuun lähetetyt kommentit:
”Kommentit (44)

Kotimaan puolesta
25.12. 2:20

Niinistön luvut ovat radikaalisti tippuneet haastatteluajankohtaa luvuista. Ensinnäiset tv-tentit haastattelu jakson lopulla paljastivat Niinistön hoitaneen tehtäväänsä loppujen lopuksi aika surkeasti. Hän on esimerkiksi. heikentänyt suomalaisten turvallisuutta ajamalla EU:sta sotilasliittoa ja täten suomen liittoutumista. On se hyvä, että valtiomies Väyrynen tuli avaamaan kansan silmät liittovaltiomies Niinistön puuhai,uista. Olisi muutoin päässyt kuin koira veräjästä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (24)

Ex-ekonomi
25.12. 2:40

Tulos taitaa olla myrkkyä erityisesti demareille ja persutkin joutuvat selittelemään. Mutta hehän pitävät tulosta vääränä, koska kaikilta Teboilin baarin asiakkalta ei ole kysytty.
Vastaa Hyvin argumentoitu (15)

B52
25.12. 2:54

”Pohjoiskorealaiset luvut ovat korkeimmat koko Niinistön presidenttikauden aikana.”

Hyvä että tämäkin selvisi.
Vastaa Hyvin argumentoitu (10)

mnä
25.12. 3:20

Täytyy ihan nostaa hattua tälle mielipidemuokkaukselle, että koko hallituksen 27 prosentin kannatusluvuistakin, verrattuna opposition 33 prosentin kannatukseen ja vastaamatta jättäneeseen, peräti kolmannekseen äänestäjistää, näin vain saadaan väännellen ja käännellen muokattua menestystarinaa ja siten täky niille, jotka eivät politiikkaa eivätkä talouttakaan ymmärrä, mutta tietysti haluavat hypätä kuvittelemiensa ja lehden vääntämien ”voittajien” vankkureihin.
Vastaa Hyvin argumentoitu (41)

konstantinus
25.12. 3:45

Pihihän sitä saada jotain hömppäviihdettä joulun pyhiksikin.
Vastaa Hyvin argumentoitu (24)

Jeesus Fistus
25.12. 3:55

Niin. Tällä nykyisellä hallituksella – ja varsinkin sen johtajalla – on omituinen kyky olla näkemättä omaa rooliaan kansalaisten mandaatin varassa toimivana elimenä. Sellaisen kuuluisi kaiken järjen mukaan erota silloin, kun se tai sen edustamat puolueet eivät nauti kansan enemmistön luottamusta. Mutta mitä vielä. Meillä on edelleen yksi mielestään omnipotenteimpia pääministereitä Suomen historiassa ja kukaan ei sitä saa sieltä puhujapöntöstä näköjään savustettua pois. Ei edes lehdistö, jolle nyt kyseisen tehtävän ei luulisi olevan ihan mahdoton.
Vastaa Hyvin argumentoitu (37)

Urheilu on hyvä asia
25.12. 4:43

Sipilän Suomi on vetänyt koko maailman noususuhdanteeseen. Kyllä se kiky vaan puree ja köyhien kyykyttäminen.
Vastaa Hyvin argumentoitu (36)

Steven
25.12. 5:56

”Ei ole jakovaraa” vaikka olikin, ennestään varakkaille. Puolet kansalta leikatuista varoista meni rikkaiden veronkevennyksiin. SIinä sitä arvopohjaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (44)

jukkaaakula
25.12. 7:12

No Sipilän hallitus on ainakin onnistunut paremmin kuin ne hallitukset jossa vihreät tai vasemmistoliitto ovat käväisseet ja sitten lähteneet kirkuen pois, tai ne hallitukset jossa SDP on ollut mukana. Erityisen hyvin Sipilänkään hallitus ei ole onnistunut. Ylipäätään suomalainen demokratia on kykenemätön uudistamaan Suomea. Hieno maa kuihtuu pois.

Niinistön hyvä arvosana liittyy tietysti ensi sijassa siihen että suomalaiset nyt yleensä arvostavat presidenttiä ja varsinkin jos tämä on äreä ja tykkää kyykyttää niitä poliitikkoja jotka tekevät varsinaisen työn.
Vastaa Hyvin argumentoitu (15)

Zafu
25.12. 7:27

Kun ajattelee hallituksen uskomatonta sote-sekoilua, hallitukseen myönteisesti suhtatuvilla lienee ollut kosolti joulumieltä gallup-kyselyn aikoihin.
Vastaa Hyvin argumentoitu (31)

pingotin
25.12. 7:42

Missähän Orpo on onnistunut parhaiten,kepun huijauksesa ja köyhien kyykyttämisessäja kotiin päin vedossa.Mutta siitä tulee vielä tuomio saatte nähdä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (37)

Masa Lahti
25.12. 7:44

Hyvin värittynyt tulkinta hallituksemme suosiosta, jo jutun lukujen pohjalta.
Joulukuussa vapaaehtoistyön toimija näkee gallup tuloksen tietysti eri kulmasta.
Hallituksen toimet jatkavat kansakunnan jakautumista. Lapsiperheiden suhteellinen ahdinko kasvaa.
Tilastollisesti maamme väestöstä joka kymmenes ei selviydy valtion perustoimeentuella.
EU on asiasta Suomea huomauttanut. Köyhyydessä elävien suomalaisten lasten
määrä on jo lähes 150 000. Hallituksen toimet edistävät kansakunnan jakautumista.
Suunta ei voi olla kannatettava. Lukujen takana on aina ihminen.
Vastaa Hyvin argumentoitu (23)

Penary
25.12. 8:02

On kolmenlaisia valheita, tavalliset valheet, emävalheet ja tilastot.
Vastaa Hyvin argumentoitu (24)

luokatonta menoa lisää
25.12. 8:09

Kokoomus on hienosti onnistunut kuromaan palkkaeroja ja kansalaisen ostovoimaa itselleen. Siitä on syytä kiittää kokoomusta, niiden jotka on saamapuolella. Kokoomus on on ottanut äänestäjiensä vaatimukset tosissaan, saa nähdä koska muut puolueet herää samaan? Keskusta nyt ainakin voisi erottaa Sipilän puolueestaan ja siirtää hänet kokoomukseen, Vartiaisen seurauksi.
Vastaa Hyvin argumentoitu (20)

sinuhe suomalainen
25.12. 8:13

Se, ettei näihin yhteiskunnasta jatkuvasti luodattaviin ”puolueettomiin, riippumattomiin”(!?) erilaisiin tutkimuksiin osallistuta ei tosiasiassa ole maan kansalaisille mitenkään vaikea, kyse on monen vastaajan kohdalla vain siitä, että Suomen nykyjohtoon ei enää luoteta, eikä tahoihin, joiden on havaittu yhteiskunnassa tekevän työtä gallupeillaan maan hallituksen, hallituspuolueiden hyväksi / on myös koettu, Suomessa pitää valtaa kaikkivoipa, painostava, pakottava oikeistoklikki, jota toisaalta pelätään eikä haluta ilmaista omaa kantaa muuten kuin vaaleissa, joissa ainakin vielä vallitsee, suojaa vaalisalaisuus.

Jos Suomessa, Suomen johto / hallitsee, että suuri joukko maan kansalaisia alkaa olla julkisesti tällaisissa tutkimuksissa kantansa, on havaittu, alkaa julkinen mediamylly pyöriä, alkaa monikasvoinen painostus, jopa junttaustyyppinen mylly pyöriä niin, että on parempi tapa ”osallistua,” vaaleissa.

Samaan aikaan, kun maan monilla yhteiskuntakentillä on havaittu, tunnustettu erilaisen hämmingin, hädän ja ahdingon olevan lisääntymässä /
kuten myös Veikko Hursti, vähäosaisten joulujuhlan järjestäjä, on havainnut lisääntyneen, on uusimpien mediatietojen mukaan nykyhallituksen = nykyhallituspuolueiden suosio hiukan lisääntynyt, on päästy jopa tasoon 2015. Ajatella. Mistäs tämä sitten kertoo?
Se kertoo siitä, että maan parempiosaiset vain valmistautuvat tiukasti puolustamaan näiden parinkymmenen vuoden aikana maan oikeistohallitusten kanavoimia, heille järjestämiä ns. saavutettuja yhteiskunnallisia ja muita etuja, etuja, jotka on pumpattu ulos yhteiskunnasta erilaisina tukina, avustuksina, heitä suosivana lainsäädäntönä, jatkuvina työmarkkinajoustoina työntekijöltä. .

Arvelen vahvasti, he valmistautuvat muun yhteiskunnan tulevaan vastaiskuun, sillä, se taitaa olla tulossa, nääs, jatkuva nälkä, puute, pompottaminen,
simputtaminen, yhteiskunnallinen ja työelämän vedättäminen tekee ihmisen vihaiseksi, tekee tehtävänsä…..
Vastaa Hyvin argumentoitu (11)

Marcus Livius Drusus
25.12. 8:22

Hallitus on toistaiseksi onnistunut olemaan sattumalta vallassa kansainvälisen nousukauden rantautuessa Suomeenkin. Lisäksi on on leikattu sieltä, missä se on vahingollista (koulutus, opintotuki) ja jaettu sinne, missä se on vahingollista (isot kaljafirmat, verovälttelyn helpottaminen). Liikennekaari oli fiasko, kiky hyödytön ja polarisoiva. Sote on edelleen matkalla kohti kallista kaaosta, vaikka kokoomus myönsikin pahimman ahneutensa toteuttamisen johtavan täydelliseen katastrofiin. Onnistumisia, hallituksesta itsestään johtuvia, en silti ole vieläkään nähnyt yhtäkään. Joku kai sitten on, hyvää joulua heille.
Vastaa Hyvin argumentoitu (21)

Mara1234
25.12. 8:25

Suosio alkaa taas nousta kun tehdään ”vaalibudjetteja”. Soinin onnistumisesta olisi kiva kuulla konkreettisia esimerkkejä. Alkuajasta tulee mieleen Venäjän ETYK edustaja, pari vankienluvutusjuttua ja Kreikka.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

MaRaSu
25.12. 8:26

Itse tunnun kulkevani mielipiteissä vastavirtaan lähes kaikissa suhteissa enkä oikein ymmärrä kanssakulkijoiden
mielipiteitä muutoin kuin toisaalta median toiminnasta johtuen ja toisaalta sen faktan johdosta, että opposition
epäonnistuminen vääntyy suoraan hallituksen suosion nousuksi siitä huolimatta, että molemmat olisivat epäonnis-
tineet. Siinä mielessa galluppi on väärin väsätty.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

EEEÖÖÖ
25.12. 8:53

Mikähän tuossa Orvossa suomalaista muka viehättää? Kumminkin Kokoomus mitä suurimmissa määrin jälleen kansalaisen kukkarolla ja siirtämässä varoja jollekin monikansalliselle sijoittajajoukkiolle. Olisikohan sittenkin vaan jälleen kerran, että on tehty hutkimus lopputulostakuulla?
Vastaa Hyvin argumentoitu (23)

x2
25.12. 8:53

mnä: Täytyy ihan nostaa hattua tälle mielipidemuokkaukselle, että koko hallituksen 27 prosentin kannatusluvuistakin, verrattuna opposition 33 prosentin kannatukseen ja vastaamatta jättäneeseen, peräti kolmannekseen äänestäjistää, näin vain saadaan väännellen ja käännellen muokattua menestystarinaa ja siten täky niille, jotka eivät politiikkaa eivätkä talouttakaan ymmärrä, mutta tietysti haluavat hypätä kuvittelemiensa ja lehden vääntämien ”voittajien” vankkureihin.
Ne, jotka eivät ymmärrä taloutta, äänestävät joka tapauksessa vihreitä ja demareita.
Vastaa Hyvin argumentoitu (26)

x2
25.12. 8:54

Jeesus Fistus: Niin. Tällä nykyisellä hallituksella – ja varsinkin sen johtajalla – on omituinen kyky olla näkemättä omaa rooliaan kansalaisten mandaatin varassa toimivana elimenä. Sellaisen kuuluisi kaiken järjen mukaan erota silloin, kun se tai sen edustamat puolueet eivät nauti kansan enemmistön luottamusta. Mutta mitä vielä. Meillä on edelleen yksi mielestään omnipotenteimpia pääministereitä Suomen historiassa ja kukaan ei sitä saa sieltä puhujapöntöstä näköjään savustettua pois. Ei edes lehdistö, jolle nyt kyseisen tehtävän ei luulisi olevan ihan mahdoton.
(Punavihreää) mediaa ei voi syyttää. Se on kyllä tehnyt kaikkensa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (21)

ksk salo
25.12. 9:01

Ex-ekonomi: Tulos taitaa olla myrkkyä erityisesti demareille ja persutkin joutuvat selittelemään. Mutta hehän pitävät tulosta vääränä, koska kaikilta Teboilin baarin asiakkalta ei ole kysytty.
Aivan totta , gallup on toteutettu rotari/leijonien klubien lähiympäristössä ! Pitäähän HS .n nyt hieman liehitellä kun juuri tuli moitteita ?
Vastaa Hyvin argumentoitu (18)

Silversmith
25.12. 9:17

Aika pikkuruinen otos.

Oma ystävä- ja tuttavapiirini (mikä on toki vielä merkittävästi pienempi otos) ei sisällä ainoatakaan ihmistä jonka mielestä hallitus (saati Sipilä, Soini ja Orpo) olisi onnistunut hyvin. Tässä porukassa on edustettuna kaikkien muiden puolueiden äänestäjiä paitsi kepun ja sinisten. Jopa kokoomusta uskollisesti äänestäneet kaverit ovat olleet pettyneitä. Puoluekannasta riippumatta toivotaan hallituksen hajoamista ennen aikojaan ja uusia vaaleja. Poliittiset keskustelut tuttujen kanssa ovat toki tylsempiä nykyään koska kaikki ovat samaa mieltä (hallitus on ryssinyt raskaasti ja siitä on päästävä pikaisesti eroon). Tämä on ensimmäinen kerta ikinä.

Heikoimmassa asemassa olevat, vasten tahtoaan työttömät tutut alkavat olla epätoivoisia. Kun rauhaa rakastavan, ahkeran ja esimerkillisen lainkuuliaisen keski-ikäisen kuulee tosissaan haaveilevan aseellisesta kapinasta, jotain on todella pahasti pielessä. Useimmat ajattelevat että ”jonkun pitäisi tehdä jotain, mutta ei minun”. Kunhan tulee tarpeeksi niitä jotka ajattelevat ”jonkun pitäisi tehdä jotain, joten minä teen sen”, ennustan aika ikävää liikehdintää. On ihmisiä joiden epätoivo ja ahdistus alkaa olla jo niin syvää että he ovat valmiita mihin tahansa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (26)

Xsantippa
25.12. 9:25

Sitten vuoden 2015…. Tutkimuksista saa tasan sen näköisen kun haluaa. Kantar on varmaan nähnyt vaivaa tämän tutkimuksen puolueettomuuden eteen?

Työttömien aktivointimalli on viimeinen naula arkkuun. Kokoomuslaiset ja keskustalaiset laittoivat persut/siniset juoksupojiksi ja tytöiksi. Kokoomus ja keskusta on nyt hipihiljaa, kun iltapäivälehdet nostivat ”syylliset” esiin.
Tässähän on näytelmän ainekset kasassa.

Niinistön tärkein ominaisuus on monen mielestä kaunis vaimo, ja edustavuus parina ulkomailla. Siinäpä arvopohjaa presidenttiyteen. Milloin suomalaisista tuli niin pinnallisia?

Vastaa Hyvin argumentoitu (10)

Tosiponi
25.12. 9:27

Steven: ”Ei ole jakovaraa” vaikka olikin, ennestään varakkaille. Puolet kansalta leikatuista varoista meni rikkaiden veronkevennyksiin. SIinä sitä arvopohjaa.
Suomessa ei ole montakaan rikasta kantamassa kohtuutonta verotaakkaa. Jos sitten hyvätuloisilta ei verottamalla ryöstettäisikään niin paljon kuin ennen (tosin tätä on vaikea uskoa), on se askel kohti oikeudenmukaista yhteiskuntaa. Nuo mainitsemasi ”kansalta leikatut varat” ovat sitä tulonsiirtoa joka varakkailta on verottamalla viety heidän ahkeruudellaan ja työllään ansaitsemasta tulosta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Ramman
25.12. 9:30

Nuo ovat asioita jotka ratkaistaan uurnilla (vaaliuurna). Oman kantani olen lyönyt lukkoon jo 2015, eikä se anna aihetta riemuun ja juhlaan nykyisille.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

Ramman
25.12. 9:43

Silversmith: Aika pikkuruinen otos.

Oma ystävä- ja tuttavapiirini (mikä on toki vielä merkittävästi pienempi otos) ei sisällä ainoatakaan ihmistä jonka mielestä hallitus (saati Sipilä, Soini ja Orpo) olisi onnistunut hyvin. Tässä porukassa on edustettuna kaikkien muiden puolueiden äänestäjiä paitsi kepun ja sinisten. Jopa kokoomusta uskollisesti äänestäneet kaverit ovat olleet pettyneitä. Puoluekannasta riippumatta toivotaan hallituksen hajoamista ennen aikojaan ja uusia vaaleja. Poliittiset keskustelut tuttujen kanssa ovat toki tylsempiä nykyään koska kaikki ovat samaa mieltä (hallitus on ryssinyt raskaasti ja siitä on päästävä pikaisesti eroon). Tämä on ensimmäinen kerta ikinä.

Heikoimmassa asemassa olevat, vasten tahtoaan työttömät tutut alkavat olla epätoivoisia. Kun rauhaa rakastavan, ahkeran ja esimerkillisen lainkuuliaisen keski-ikäisen kuulee tosissaan haaveilevan aseellisesta kapinasta, jotain on todella pahasti pielessä. Useimmat ajattelevat että ”jonkun pitäisi tehdä jotain, mutta ei minun”. Kunhan tulee tarpeeksi niitä jotka ajattelevat ”jonkun pitäisi tehdä jotain, joten minä teen sen”, ennustan aika ikävää liikehdintää. On ihmisiä joiden epätoivo ja ahdistus alkaa olla jo niin syvää että he ovat valmiita mihin tahansa.
Höpsis, tuen hallitusta näkemyksessä,että köyhästä tulee aktiivisempi mitä enemmän häntä kurittaa. Esimerkiksi juuri ravinnon vieminen suusta on ”hänen omaksi edukseen”, kuten ministeri LInström totesi. Seuraavana vuonna tarkoitus on leikata opiskelijoilta 219€ opintorahasta toiset 63%, se tukee opiskelemaan ja valmistumaan, kun nukkuu roskiksessa ja tappelee rottien kanssa samasta juustosta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Vastuuta enemmän
25.12. 9:46

Gallupeilla ja tutkimuksilla saadaan sellaisia vastauksia kuin halutaan. Hallitus ei ole tehnyt mitään, miksi sen kannatus olisi noussut. Jälleen kerran Hesarin harrastamaa propagandaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (10)

Torkel K
25.12. 9:48

Silversmith: Aika pikkuruinen otos.

Oma ystävä- ja tuttavapiirini (mikä on toki vielä merkittävästi pienempi otos) ei sisällä ainoatakaan ihmistä jonka mielestä hallitus (saati Sipilä, Soini ja Orpo) olisi onnistunut hyvin. Tässä porukassa on edustettuna kaikkien muiden puolueiden äänestäjiä paitsi kepun ja sinisten. Jopa kokoomusta uskollisesti äänestäneet kaverit ovat olleet pettyneitä. Puoluekannasta riippumatta toivotaan hallituksen hajoamista ennen aikojaan ja uusia vaaleja. Poliittiset keskustelut tuttujen kanssa ovat toki tylsempiä nykyään koska kaikki ovat samaa mieltä (hallitus on ryssinyt raskaasti ja siitä on päästävä pikaisesti eroon). Tämä on ensimmäinen kerta ikinä.

Heikoimmassa asemassa olevat, vasten tahtoaan työttömät tutut alkavat olla epätoivoisia. Kun rauhaa rakastavan, ahkeran ja esimerkillisen lainkuuliaisen keski-ikäisen kuulee tosissaan haaveilevan aseellisesta kapinasta, jotain on todella pahasti pielessä. Useimmat ajattelevat että ”jonkun pitäisi tehdä jotain, mutta ei minun”. Kunhan tulee tarpeeksi niitä jotka ajattelevat ”jonkun pitäisi tehdä jotain, joten minä teen sen”, ennustan aika ikävää liikehdintää. On ihmisiä joiden epätoivo ja ahdistus alkaa olla jo niin syvää että he ovat valmiita mihin tahansa.
”Oma ystävä- ja tuttavapiirini”
Ja mikähän koalitio tämän piirin mielestä saisi heidän ahdinkoonsa lohtua aseellisen kapinan sijasta. Työttömyyshän vähenee koko ajan. Sekö pelottaa että nyt vaaditaan edes vähän omatoimisuutta?
Vastaa Hyvin argumentoitu (2)

Tipi59
25.12. 9:49

Kukaan ei usko tähän, ei voi olla mitään suosiota tai arvosanaa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (10)

vanhempi insinööri
25.12. 9:51

Silversmith: Aika pikkuruinen otos.

Oma ystävä- ja tuttavapiirini (mikä on toki vielä merkittävästi pienempi otos) ei sisällä ainoatakaan ihmistä jonka mielestä hallitus (saati Sipilä, Soini ja Orpo) olisi onnistunut hyvin. Tässä porukassa on edustettuna kaikkien muiden puolueiden äänestäjiä paitsi kepun ja sinisten. Jopa kokoomusta uskollisesti äänestäneet kaverit ovat olleet pettyneitä. Puoluekannasta riippumatta toivotaan hallituksen hajoamista ennen aikojaan ja uusia vaaleja. Poliittiset keskustelut tuttujen kanssa ovat toki tylsempiä nykyään koska kaikki ovat samaa mieltä (hallitus on ryssinyt raskaasti ja siitä on päästävä pikaisesti eroon). Tämä on ensimmäinen kerta ikinä.

Heikoimmassa asemassa olevat, vasten tahtoaan työttömät tutut alkavat olla epätoivoisia. Kun rauhaa rakastavan, ahkeran ja esimerkillisen lainkuuliaisen keski-ikäisen kuulee tosissaan haaveilevan aseellisesta kapinasta, jotain on todella pahasti pielessä. Useimmat ajattelevat että ”jonkun pitäisi tehdä jotain, mutta ei minun”. Kunhan tulee tarpeeksi niitä jotka ajattelevat ”jonkun pitäisi tehdä jotain, joten minä teen sen”, ennustan aika ikävää liikehdintää. On ihmisiä joiden epätoivo ja ahdistus alkaa olla jo niin syvää että he ovat valmiita mihin tahansa.
Otsikkona olisi voinut olla: Hallitukseen tyytymättömiä on enemmämn kuin tyytyväisiä. Kokoomuslaiset ovat tyytyväisiä ja loppu tyytyväisyydestä tulee sieltä sun täältä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

vanhempi insinööri
25.12. 9:52

EEEÖÖÖ: Mikähän tuossa Orvossa suomalaista muka viehättää? Kumminkin Kokoomus mitä suurimmissa määrin jälleen kansalaisen kukkarolla ja siirtämässä varoja jollekin monikansalliselle sijoittajajoukkiolle. Olisikohan sittenkin vaan jälleen kerran, että on tehty hutkimus lopputulostakuulla?
Ja ottaa elätettäviä Suomeen, joilla ei ole aidosti hätää.
Vastaa Hyvin argumentoitu (8)

Median seuraaja
25.12. 9:52

Silversmith: Aika pikkuruinen otos.

Oma ystävä- ja tuttavapiirini (mikä on toki vielä merkittävästi pienempi otos) ei sisällä ainoatakaan ihmistä jonka mielestä hallitus (saati Sipilä, Soini ja Orpo) olisi onnistunut hyvin. Tässä porukassa on edustettuna kaikkien muiden puolueiden äänestäjiä paitsi kepun ja sinisten. Jopa kokoomusta uskollisesti äänestäneet kaverit ovat olleet pettyneitä. Puoluekannasta riippumatta toivotaan hallituksen hajoamista ennen aikojaan ja uusia vaaleja. Poliittiset keskustelut tuttujen kanssa ovat toki tylsempiä nykyään koska kaikki ovat samaa mieltä (hallitus on ryssinyt raskaasti ja siitä on päästävä pikaisesti eroon). Tämä on ensimmäinen kerta ikinä.

Heikoimmassa asemassa olevat, vasten tahtoaan työttömät tutut alkavat olla epätoivoisia. Kun rauhaa rakastavan, ahkeran ja esimerkillisen lainkuuliaisen keski-ikäisen kuulee tosissaan haaveilevan aseellisesta kapinasta, jotain on todella pahasti pielessä. Useimmat ajattelevat että ”jonkun pitäisi tehdä jotain, mutta ei minun”. Kunhan tulee tarpeeksi niitä jotka ajattelevat ”jonkun pitäisi tehdä jotain, joten minä teen sen”, ennustan aika ikävää liikehdintää. On ihmisiä joiden epätoivo ja ahdistus alkaa olla jo niin syvää että he ovat valmiita mihin tahansa.
Nyt ymmärrän, mitä kuplassa elämisellä tarkoitetaan.
Vastaa Hyvin argumentoitu (5)

Herranretale
25.12. 9:55

Urheilu on hyvä asia: Sipilän Suomi on vetänyt koko maailman noususuhdanteeseen. Kyllä se kiky vaan puree ja köyhien kyykyttäminen.
Ja Niinistö on pelastanut maailmanrauhan pyörittelemällä tolkuttomasti ympäripyöreitä, kumartelemalla kohteliaasti kaikille äärihemmoille ja ravaamalla putinin luona. Niinistön kanta on, että hän ei ota oikeasti kantaa mihinkään ja kantaa siitä vastuun.
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

Banda
25.12. 10:00

Aikalailla höpögalluppeja !

Miten on mahdollista, että kokoomuslainen rahaministeri ja kokoomusolainen opetusministeri leikkaavat rajusti koulutuksesta ja siitä huolimatta heitä kehutaan ja syyt vieritetään toisten niskoille. Ei voi olla totta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (11)

Cheriann
25.12. 10:01

Steven: ”Ei ole jakovaraa” vaikka olikin, ennestään varakkaille. Puolet kansalta leikatuista varoista meni rikkaiden veronkevennyksiin. SIinä sitä arvopohjaa.
Niin, populistinen jankutus tuloeroista, köyhistä jne. tavoittelee sitä, että yhä suurempi osa niiden tuloista, jotka opiskelevat, tekevät paljon töitä ja siten saavat enemmän palkkaa ja työeläkettä, kuuluisi kuitenkin niille, jotka asioiden eteen eivät mitään tee – downshiftaavat, ovat ideologisesti työttömiä jne.

Lapseperheille jaetaa koko ajan enemmän ”ilmaista ja maksutonta” ja silti ovat köyhiä. Mitenköhän köyhiä olivat aikanaan ne lapsiperheet, jolloin ei ollut mitään ilmaista tai lainalla opiskelleet?
Vastaa Hyvin argumentoitu (7)

Ramman
25.12. 10:03

jukkaaakula: No Sipilän hallitus on ainakin onnistunut paremmin kuin ne hallitukset jossa vihreät tai vasemmistoliitto ovat käväisseet ja sitten lähteneet kirkuen pois, tai ne hallitukset jossa SDP on ollut mukana. Erityisen hyvin Sipilänkään hallitus ei ole onnistunut. Ylipäätään suomalainen demokratia on kykenemätön uudistamaan Suomea. Hieno maa kuihtuu pois.

Niinistön hyvä arvosana liittyy tietysti ensi sijassa siihen että suomalaiset nyt yleensä arvostavat presidenttiä ja varsinkin jos tämä on äreä ja tykkää kyykyttää niitä poliitikkoja jotka tekevät varsinaisen työn.
Niinistön arvostus petaa ainoastaan kaksi vuotta jatkuneeseen iltapäivälehdistössä ostettuun aggressiiviseen vaalikampanjaan, mihin et saa mielipidettäsi sanottua. Niinistö on tasaisesti kosiskellut kaikkia suomalaisia, vuoroin Valttereilla ja polkupyörillä, soittamalla luonto-ohjelmiin ja lopuksi tekemällä julmuuksissaan vaalivauvan. Kyllä siinä on miehellä kova tahto jatkaa seuraavat kuusi vuotta tekemättä mitään. Niinistön paljasti kantansa kepittämällä rahakasan päältä kaikkein heikointa eli työtöntä, jokaiselle johtajalla on yleensä parempi tilannetaju. Tosin siinäkin haluttiin kertoa äänestäjille huoli, sääli vain että hän samalla haukkui äänestäjänsä. En malta odottaa sitä, että Niinistö joko häviää vaaleissa tai että henki pakenee miehestä. Muistan hänet ajalta enenen presidenttiyttä ja hän liputti silloinkin räikesäti Kokoomuksen väreissä (kuolema köyhille). En tiedä kenen presidentti tuo on ,ei ainakaan omani,mutta kansa on helppo ostaa muutamalla luulla.
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

ajatushyvä
25.12. 10:06

Ei monia taida kiinnostaa Suomen taloudellisen tilanteen paraneminen ja työttömyyden pieneneminen. Mukavampi on kuunnella Rinteen ”trumpmaisia” näkemyksiä, kuinka meillä menee kaikilta osin huonosti ja Sipilä on syypää kaikkeen. Ei ole väliä, ettei tilastot tue Rinteen väitteitä, mutta tälkainen vaihtoehtoinen tarina kuulostaa kivalta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Piällysmiäs
25.12. 10:06

Näin Joulun aikaan tasa-arvo nousee pinnalle. Köyhien asia ei ole ollut kurssissa tän miljonääriporukan arvoissa. No, arvojahan ei ees ollu. Vaikka heikkona hetkenä niihin vedottiin, siniset perskärpäset piti saada pysymään mukana joo, joo miehinä. Sotesotkut ja hallintorekisteri jää mieleen. Ei näistä kiky kyykytystä enempää. Vaalit tulee, ja maalaiset äänestää miljonääri sipilää, tulo ja ulos?
Vastaa Hyvin argumentoitu (6)

Ramman
25.12. 10:07

konstantinus: Pihihän sitä saada jotain hömppäviihdettä joulun pyhiksikin.
En nyt sentään olisi tällaista kehdannut veistellä edes glögeissä.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

Ramman
25.12. 10:08

sinuhe suomalainen: Se, ettei näihin yhteiskunnasta jatkuvasti luodattaviin ”puolueettomiin, riippumattomiin”(!?) erilaisiin tutkimuksiin osallistuta ei tosiasiassa ole maan kansalaisille mitenkään vaikea, kyse on monen vastaajan kohdalla vain siitä, että Suomen nykyjohtoon ei enää luoteta, eikä tahoihin, joiden on havaittu yhteiskunnassa tekevän työtä gallupeillaan maan hallituksen, hallituspuolueiden hyväksi / on myös koettu, Suomessa pitää valtaa kaikkivoipa, painostava, pakottava oikeistoklikki, jota toisaalta pelätään eikä haluta ilmaista omaa kantaa muuten kuin vaaleissa, joissa ainakin vielä vallitsee, suojaa vaalisalaisuus.

Jos Suomessa, Suomen johto / hallitsee, että suuri joukko maan kansalaisia alkaa olla julkisesti tällaisissa tutkimuksissa kantansa, on havaittu, alkaa julkinen mediamylly pyöriä, alkaa monikasvoinen painostus, jopa junttaustyyppinen mylly pyöriä niin, että on parempi tapa ”osallistua,” vaaleissa.

Samaan aikaan, kun maan monilla yhteiskuntakentillä on havaittu, tunnustettu erilaisen hämmingin, hädän ja ahdingon olevan lisääntymässä /
kuten myös Veikko Hursti, vähäosaisten joulujuhlan järjestäjä, on havainnut lisääntyneen, on uusimpien mediatietojen mukaan nykyhallituksen = nykyhallituspuolueiden suosio hiukan lisääntynyt, on päästy jopa tasoon 2015. Ajatella. Mistäs tämä sitten kertoo?
Se kertoo siitä, että maan parempiosaiset vain valmistautuvat tiukasti puolustamaan näiden parinkymmenen vuoden aikana maan oikeistohallitusten kanavoimia, heille järjestämiä ns. saavutettuja yhteiskunnallisia ja muita etuja, etuja, jotka on pumpattu ulos yhteiskunnasta erilaisina tukina, avustuksina, heitä suosivana lainsäädäntönä, jatkuvina työmarkkinajoustoina työntekijöltä. .

Arvelen vahvasti, he valmistautuvat muun yhteiskunnan tulevaan vastaiskuun, sillä, se taitaa olla tulossa, nääs, jatkuva nälkä, puute, pompottaminen,
simputtaminen, yhteiskunnallinen ja työelämän vedättäminen tekee ihmisen vihaiseksi, tekee tehtävänsä…..
On toimittajana vaikea olla tottelematta kun pomosi syö presidentin kanssa.
Vastaa Hyvin argumentoitu (3)

Piällysmiäs
25.12. 10:09

sinuhe suomalainen: Se, ettei näihin yhteiskunnasta jatkuvasti luodattaviin ”puolueettomiin, riippumattomiin”(!?) erilaisiin tutkimuksiin osallistuta ei tosiasiassa ole maan kansalaisille mitenkään vaikea, kyse on monen vastaajan kohdalla vain siitä, että Suomen nykyjohtoon ei enää luoteta, eikä tahoihin, joiden on havaittu yhteiskunnassa tekevän työtä gallupeillaan maan hallituksen, hallituspuolueiden hyväksi / on myös koettu, Suomessa pitää valtaa kaikkivoipa, painostava, pakottava oikeistoklikki, jota toisaalta pelätään eikä haluta ilmaista omaa kantaa muuten kuin vaaleissa, joissa ainakin vielä vallitsee, suojaa vaalisalaisuus.

Jos Suomessa, Suomen johto / hallitsee, että suuri joukko maan kansalaisia alkaa olla julkisesti tällaisissa tutkimuksissa kantansa, on havaittu, alkaa julkinen mediamylly pyöriä, alkaa monikasvoinen painostus, jopa junttaustyyppinen mylly pyöriä niin, että on parempi tapa ”osallistua,” vaaleissa.

Samaan aikaan, kun maan monilla yhteiskuntakentillä on havaittu, tunnustettu erilaisen hämmingin, hädän ja ahdingon olevan lisääntymässä /
kuten myös Veikko Hursti, vähäosaisten joulujuhlan järjestäjä, on havainnut lisääntyneen, on uusimpien mediatietojen mukaan nykyhallituksen = nykyhallituspuolueiden suosio hiukan lisääntynyt, on päästy jopa tasoon 2015. Ajatella. Mistäs tämä sitten kertoo?
Se kertoo siitä, että maan parempiosaiset vain valmistautuvat tiukasti puolustamaan näiden parinkymmenen vuoden aikana maan oikeistohallitusten kanavoimia, heille järjestämiä ns. saavutettuja yhteiskunnallisia ja muita etuja, etuja, jotka on pumpattu ulos yhteiskunnasta erilaisina tukina, avustuksina, heitä suosivana lainsäädäntönä, jatkuvina työmarkkinajoustoina työntekijöltä. .

Arvelen vahvasti, he valmistautuvat muun yhteiskunnan tulevaan vastaiskuun, sillä, se taitaa olla tulossa, nääs, jatkuva nälkä, puute, pompottaminen,
simputtaminen, yhteiskunnallinen ja työelämän vedättäminen tekee ihmisen vihaiseksi, tekee tehtävänsä…..
Hyvää analysointia…..
Vastaa Hyvin argumentoitu (2)

Ramman
25.12. 10:10

x2: Ne, jotka eivät ymmärrä taloutta, äänestävät joka tapauksessa vihreitä ja demareita.
Entä ne jotka ymmärtävät ja äänestävät silti? On jotenkin vaikea uskoa,että teillä itsellänne olisi korkeakoulu arvosanaa suurempi tietämys taloudesta.
Vastaa Hyvin argumentoitu (4)

jussi_saar
25.12. 10:12

Sanoilla on suuri mahti. Otsikko olisi myös voinut olla, että Sipilän hallituksen suosio on laskenut vuoden 2015 jälkeen 8 % yksikköä. Suomessa kokoomusta äänestää vuodesta toiseen noin runsas 20 % :ia äänestäjistä ja he ovat puolueuskollisia. Tällä kannutuksella kokoomus on ollut hallituspuolueena pitkään. Nyt hallitukseen on saatu oikein hyvä oikeistolainen kumileimasin eli ”siniset” tukemaan keskustan ja kokoomuksen hankkeita.”

(10:12)

HS:n artikkeli siis osoitteessa:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005501948.html